איך לעצב בית מואר ומודרני עם זכוכית

זכוכית לטלוויזיה
7 טיפים לשילוב יעיל של זכוכית בביתך
ספטמבר 10, 2017
טרנדים וסגנונות מובילים בעיצוב זכוכית פנים
נובמבר 9, 2017
לזהות זגג אמין ב 5 סימנים פשוטים

תחום עיצוב פנים עבר שינויים במהלך השנים. אם בעבר הושם דגש על עיצוב פנים כבד ומורכב, בתקופה המודרנית הנטייה הארכיטקטונית היא לנוחות ולקלילות, שמקבלת את ביטויה בעיצוב של פנים הבית (או מקום העבודה) בסגנון קליל יותר מבחינת הריהוט, הגוונים והתאורה הטבעית שאותה מאפשרות עבודות הזכוכית המודרניות באמצעות מעבר אור בתוך חלל הפנים. תחום הטכנולוגיה של ייצור הזכוכית התפתח גם הוא וכיום אפשר ליצור עבודות זכוכית חזקות שאינן מאבדות משקיפותן, שמאפשרות לעצב חללי פנים מוארים יותר.

זכוכית מודרנית ויתרונותיה בעיצוב פנים

לזכוכית המודרנית יתרונות שכוללים דקיקות, שקיפות בהעברת אור וניידות המאפשרת עבודה נוחה עם משטחי הזכוכית. פלטות זכוכית הן קלות משקל יחסית ונחות לעיבוד ולהתקנה מודולרית בכל רחבי הבית. יתרונות אלה מאפשרים לעצב באופן קל יחסית בית מואר ונוח בתהליך פשוט למדי, החל בבחירת עבודת הזכוכית, התאמתה למבנה, הרכבתה והשימוש היום-יומי בה. הזכוכית מאפשרת ליצור מקורות תאורה טבעית ולשקף תאורה מלאכותית, ובכך לחסוך בהוצאות. היא נכס לבית המודרני ואלמנט דקורטיבי שאינו מאבד ממקומו.

דוגמאות לעבודות זכוכית לבית מואר ונוח

חיפוי זכוכית למטבח

חיפוי זכוכית מותקן על קיר המטבח כמשטח עליון. ישנם עיצובי זכוכית רבים בגוונים שונים ובדרגות אטימות שונות. חיפויי הזכוכית מדגישים את התאורה (המלאכותית או הטבעית) ומוסיפים חיות לחלל המטבח הם יוצרים אשליית גודל, עמידים במיוחד ומתאימים לסביבת המטבח החמה, בקרבת התנור או הכיריים. כמו כן, הם קלים במיוחד לניקוי.

מקלחונים ומחיצות לחדר אמבטיה

מקלחונים ומחיצות זכוכית לחדרי אמבטיה אפשר לבחור במגוון דרגות שקיפות ובעיצובים מגוונים. הם יוצרים הפרדה של החלל תוך שמירה על המרחב ומתאימים גם לחדרי אמבטיה קטנים כאשר השקיפות (או השקיפות החלקית) מעניקה תחושת מרחב ומאפשרת תאורה חסכונית. והם, כמובן, נוחים לניקוי.

מחיצות זכוכית

מחיצות זכוכית משמשות להפרדת חללים. הן מאפיינות משרדים מודרניים אך מתאימות גם לחלוקת חלל פנים הבית, למשל כאשר מעוניינים להקצות חלק מהחלל לחדר העבודה. כמו כן, הן מאפשרות חיסכון ביתי בתאורה בשל שקיפותן המאפשרת חדירת אור.

דלתות זכוכית

דלתות הזכוכית מעניקות מגוון אפשרויות להפרדה בין חלל הבית והחוץ תוך שמירה על מראית עין של מרחב פתוח תוך שמירה על תאורה טבעית ותחושת רחב. לדלתות זכוכית דגמים מגוונים, הכוללים מנגנונים ונים לפתיחה ולסגירה של הדלתות.

בחירת והתקנת זכוכית לבית מואר

אומנם זכוכית היא חומר שקוף הנוח להתקנה, אבל חשוב להתאים אותה למטרה ולמיקום שלה בחלל הפנים. כמו כל אלמנט ארכיטקטוני, יש לתכנן את ההתקנה מראש ולהביא בחשבון את כל הנתונים הכרוכים בכך.

חשוב לדעת לפני התקנת זכוכית בבית

שתי נקודות חשובות שיש להתייחס אליהן לפני התקנה של עבודת זכוכית הן המיקום שלה מול חלל הפנים, והעובי הנדרש:

התקנת זכוכית בחלל פנים הבית – חשוב לתכנן מראש את זווית ההתקנה של הזכוכית. השתברות האור של קרני שמש או של תאורת בית פנימית על המשטח או החיפוי עלולה לגרום לסנוור, ולכן רצוי לבודק מראש את מיקום עבודת הזכוכית ביחס לתאורה. תכנון פנים פרקטי יאפשר ליהנות מיתרונות הזכוכית ללא סנוור.

עובי עבודת זכוכית – ברוב עבודות הזכוכית לעיצוב פנים הבית, עובי משטח זכוכית הוא מילימטרים ספורים, אך גם להבדלים מינוריים יכולה להיות השפעה על השקיפות. לעתים, בעיקר מסיבות בטיחות, יש לבחור בזכוכית עבה יותר. כדי לשמור על המראה השקוף והנקי יש לבחור בזכוכית מלוטשת, וכמו כן אפשר לבחור בזכוכית מסוג קליר, זהו חומר גלם שבמהלך העיבוד שלו סוננו ממנו רכיבים הגורמים למראה עכור. התוצאה היא משטח זכוכית שקוף להפליא.

שמירה על שקיפות הזכוכית

ניקוי של עבודות זכוכית מאפשר לשמור על תכונת העברת האור ועל השקיפות שלהן. הן לרוב נוחות מאוד לניקוי ואינן דורשות טיפול מיוחד. כדי לנקות את משטחי הזכוכית מומלץ להשתמש בחומרים ניקוי שאינם שורטים ובדטרגנטים עדינים, כדי לא לצרוב את המשטח, מה שיכול לפגום בהעברת האור. יש לציין שמשטחי זכוכית בקרבת מים מומלץ לנקות לעתים תכופות יותר כדי להסיר כתמי מים. ניקוי זהיר של עבודות זכוכית, כגון חלונות, מחיצות, דלתות וחיפויים, מאפשר לשמור על שקיפותן לשנים רבות, ועל בית מואר וחסכוני.

התקשרו עכשיו