מה כדאי לדעת על מקלחונים

איך לשמור על המקלחון נקי?
איזה סוג זכוכית למקלחונים כדאי לבחור?
מרץ 8, 2017
איך להסיר אבנית ממקלחון?

משפצים את חדר האמבטיה? קיימים כיום סוגים ועיצובים שונים של מקלחונים אשר יכולים להתאים למגוון חדרי אמבטיה, בכל גודל, ולהעניק מענה הולם לכל לקוח. 

סוגים שונים של מקלחונים

כשמעצבים את חדרי האמבטיה, כמעט תמיד עולה הצורך בהתקנת מקלחון או אפילו כמה מקלחונים (במידה ומדובר למשל בכמה חדרי אמבטיה). חשוב לדעת שקיימים סוגים שונים של מקלחונים שיכולים להתאים לגודל החדר, זוויות הבנייה שלו, עיצוב החדר וכמובן טעמו האישי של הלקוח. כמו כן, קיימים עיצובים ודוגמאות אותן יכול הלקוח לבחור באופן שיתאים לו ביותר. מה שחשוב לזכור הוא כלל חשוב בבחירת מקלחונים: בחרו רק מקלחונים איכותיים ובטיחותיים, העומדים בתקנים המחמירים. בחירת מקלחון באיכות ירודה עשויה להיות בסופו של דבר יקרה ואף מסוכנת. המקלחון צפוי להתבלות מהר, לא לספק אטימות, ולעיתים להיות אפילו בלתי בטיחותי.

מקלחון חזית, או מקלחון חזיתי

מקלחון חזית, או מקלחון חזיתי, הוא מקלחון הנפתח חזיתית, כלומר זהו מקלחון המותקן כך שהכניסה אליו היא על ידי פתיחה חזיתית של דלת או שתי דלתות של המקלחון. מקלחון חזית מתאים בדרך כלל כאשר דוש המקלחת נמצא בתוך נישה מיוחדת הסגורה בשלושת דפנותיה, והמקלחון מהווה למעשה את הדופן הרביעית, שהיא גם הכניסה למקלחת. לעיתים המקלחון כולו מקיף את המקלחת ומאפשר כניסה דרך דלת חזיתית. את המקלחון החזיתי ניתן להתקין כדלת הזזה או כשתי דלתות נפתחות – בהתאם לצרכים, ליכולות, ולמגבלות של הלקוח ושל חדר האמבטיה עצמו. כמו כן, ניתן כמובן לבחור מקלחון חזית ממגוון העיצובים הקיימים, על מנת להתאים את הפונקציונאליות ואת העיצוב של המקלחון לחדר האמבטיה שלכם.

מקלחון פינתי – פונקציונאליות פוגשת דקורטיביות

בלא מעט חדרי אמבטיה, הפתרון היחידי לתחימת המקלחת הוא באמצעות מקלחון פינתי. מקלחון כזה בדרך כלל מותקן כפינה בחדר האמבטיה, היכן שמותקנת המקלחת עצמה, והוא סוגר את הפינה למקלחת מתוחמת. זהו פיתרון אפקטיבי בחדרי אמבטיה בהם לא קיימת אפשרות אחרת, או בחדרי אמבטיה קטנים בהם קיים שטח מינימלי עבור המקלחת. למרות השימושיות שבמקלחון פינתי, אין זה אומר שצריך לוותר על הדקורטיביות. גם מקלחונים פינתיים מגיעים במגוון דגמים ועיצובים אותם ניתן להתאים לחדר האמבטיה הן מבחינת הגודל והן מבחינת העיצוב. בדרך כלל, בשל העיצוב הפינתי, מקלחון פינתי מורכב משתי דלתות נפתחות ואין אפשרות להתקנה של דלת הזזה. 

מקלחון אמבטיה לאמבטיה מושלמת

מקלחוני אמבטיה נועדו לתחום את האמבטיה, ולמעשה להחליף את וילון האמבטיה המסורבל וחסר האסתטיקה. מקלחון אמבטיה יכול להיות מקלחון שמולבש ישירות על האמבטיה, או כזה שתוחם אותה מהרצפה, עם מעט מרחב בין המקלחון לאמבטיה עצמה. מובן שההחלטה באיזה מקלחון לבחור והיכן למקם את המקלחון תלויה באופן ישיר בגודל חדר האמבטיה, גודלה של האמבטיה עצמה וכן אפשרויות ההתקנה הקיימות מבחינת מיקומה של האמבטיה.

למעשה, מקלחון אמבטיה הינו פתרון מתקדם ואסתטי עבור חדרי אמבטיה. בניגוד לעבר, בו השתמשו בוילון אמבטיה שהתבלה מהר מאד, היה בלתי נוח לשימוש וגם בדרך כלל בלט בחוסר חן בחדר, מקלחוני אמבטיה מבטלים את כל אלה ומעניקים לחדר מראה נקי ונעים יותר לאורך זמן. המקלחון עצמו כולל דלת או שתי דלתות הזזה, או דלתות נפתחות, המותקנות על גבי דופן האמבטיה. כך אף טיפת מים לא יוצאת החוצה וגורמת לרצפה להיות רטובה ומסוכנת. גם חום המים נשמר טוב יותר, וקיים אפילו חיסכון במים ובחשמל.

לעיתים אנשים בוחרים להתקין מקלחון אמבטיה כחלק משדרוג חדר האמבטיה כאשר אין ביכולתם להחליף לגמרי את האמבטיה כולה. התקנת המקלחון מהווה פיתרון זול יותר המעניק מראה מחודש ונאה יותר לחדר האמבטיה, גם אם לא לגמרי החליפו את החדר כולו או את האמבטיה.

חשוב לדעת שמקלחון אמבטיה יכול להיות מקלחון של דלת המותקנת על דופן האמבטיה, או כמה דפנות המותקנות על הדפנות החשופים של האמבטיה.

בוחרים מקלחון

בחירת מקלחון לחדר האמבטיה צריכה לקחת בחשבון את כל הפרמטרים הרלוונטיים: מידות של המקום בו אמור להיות מותקן המקלחון, איכות המקלחון, סוג המקלחון, עיצוב המקלחון, הגבלות הקיימות בחדר האמבטיה, עלות המקלחון, וכמובן איכות ההתקנה. חשוב להקדיש זמן ומחשבה לצורך כך על מנת לבצע את הבחירה הנכונה.

התקשרו עכשיו