עיצוב זכוכית בישראל

מחיצות אקוסטיות למשרדים
מחיצות אקוסטיות למשרדים
מרץ 30, 2017
מקלחוני יוקרה
למה אתם ממש צריכים מקלחון יוקרה בבית ואיך תתחזקו אותו
מאי 20, 2017
עיצוב בזכוכית
זכוכית מעוצבת כבר אלפי שנים באמצעות התכה בטמפרטורות גבוהות של צורן, אשלגן וגיר. קירור החומר שנוצר מאפשר לעצב אותו בטכניקות שונות, חלקן עתיקות וחלקן מודרניות. זהו חומר קל משקל יחסית, שקוף ואטרקטיבי. השיפורים והשכלולים בענף העולמי מוסיפים טכנולוגיות חדשניות שהופכות את השימוש בזכוכית למטרות עיצוב פנים וחוץ לחוויה דקורטיבית ונוחה במיוחד. כמו כן, ענף הזכוכית בארץ מושפע מסגנונות עיצוב גלובליים ומהשינויים הרבים המתרחשים בתחום, כגון ייצור לוחות זכוכית שקופים וחזקים במיוחד, שמאפשרים לעצב מבנים באמצעות לוחות זכוכית גדולים.

היסטוריית ייצור הזכוכית

עיצוב זכוכית בישראל למטרות מסחר התקיים בתקופה הרומאית, לפני כאלפיים שנים. באותה תקופה יוצרה הזכוכית מתערובת חול ים שהובא מחופי הארץ וממלח, שהותכו לטמפרטורות גבוהות וקוררו. את הגושים הענקיים שברו לחלקים קטנים יותר, שנמכרו לבעלי מלאכה וליצרנים מאזור הים התיכון ומאירופה לצורך התכה חוזרת. בימינו מפיקים מוצרי זכוכית מתרכובת צורן דו-חמצני ונתרן פחמתי ומחומרי גלם נוספים הקובעים את טיב וסוג הזכוכית.

ישנן שיטות שונות לייצור זכוכית (ביניהן יציקה וניפוח) אבל אופן ייצור לוחות הזכוכית השקופים (המעצבים חלונות, מחיצות וקירות) הוא מודרני באופן יחסי. אמנם עד שנות ה-'60 של המאה שעברה ייצרו לוחות זכוכית באמצעות יציקה, אבל בשיטות הייצור הישנות היה צורך ללטש את משטחי הזכוכית כדי שיעבירו את קרני האור באופן אחיד. עלות הזכוכית המלוטשת הייתה גבוהה, ולכן השתמשו בה לעיצוב מבני ציבור ובתי יוקרה בלבד. שימוש בחומרי גלם נוספים לתערובת הזכוכית וטכנולוגיה מתקדמת איפשרו את ייצור הזכוכית החלקה והמודרנית, שאותה אפשר לתכנן כלוחות זכוכית שקופים ובמהלך הייצור להוסיף להם צבע ותכונות נוספות.

עבודות זכוכית בישראל

ענפי הייצור ושיווק הזכוכית בארץ מושפעים מסגנונות עיצוב גלובליים ומהשינויים הרבים שהתרחשו בענף בשנים האחרונות. כיום אפשר לרכוש בישראל עבודות זכוכית מקומיות, מוצרי זכוכית מיובאים, עבודות זכוכית מודולריות וקלות משקל ומוצרים המותאמים לצרכנים באופן אינדיבידואלי.

האקלים בארץ מתאים לעיצוב פנים וחוץ מזכוכית: תכונת השקיפות שמאפשרת מעבר אור מאפשרת לנצל את התאורה הטבעית השוררת בשעות היום לצורך חיסכון באנרגיה; הזכוכית מתאימה לסגנון הבנייה הישראלי הכולל מרפסות וחלונות גדולים; מזג האוויר המתון מאפשר עיצוב מבנים באמצעות זכוכית בטיחותית וקלה במשקל; היא משתלבת באופן דקורטיבי ויפהפה בסגנון העיצוב המודרני המקומי של פנים הבית והמשרד.

עיצוב עם זכוכית – חשוב לדעת

עבודות זכוכית חייבות להיות בטיחותיות – הזכוכית המיוצרת כיום היא חזקה ועמידה, אבל כדי שיתאפשר לעצב את המשרד או הבית באופן בטיחותי יש צורך בהקפדה על הייצור, העיצוב וההתקנה של עבודות הזכוכית. ישנם תקנים ישראליים שחלקם מחייבים, וכמו כן תקני ייצור של המדינה שבה יוצרה הזכוכית. גם במקרים שבהם מדובר רק בהמלצה של מכון התקנים הישראלי, רצוי לבחור בזכוכית בטיחותית.

ישנם סוגי זכוכית שונים – אפשר לבחור את המוצר המעוצב והפונקציונלי ביותר מתוך מגוון מוצרי הזכוכית הרב, כאשר מלבד זכוכית מונוליטית (רגילה) שמשמשת להתקנה סטנדרטית של חלונות וכדומה, יש סוגים שונים של עבודות זכוכית המשמשות לעיצוב קירות סלון וחדרים, חדרי אמבטיה, מטבחים ועוד. מוצרים אלה שונים בתכונותיהם ובפונקציונליות שלהם. למשל, עובי הזכוכית משפיע על תכונותיה. לגוון הזכוכית הנקי (קליר) חשיבות רבה לעיצוב קירות, מחיצות וחיפויים מזכוכית. ישנם סוגים נוספים של זכוכית, ביניהם זכוכית החוסמת קרני UV, אקוסטית (לחסימת רעש), רפלקטיבית וזכוכית חכמה המצוידת במתג המאפשר לקבוע את דרגת השקיפות.

עיצוב פני הזכוכית – עיצוב משטחי הזכוכית מתבצע לפני ההתקנה. ניתן לעצב משטחים שקופים, שקופים חלקית או אטומים. שיטות עיבוד הזכוכית הכוללות צריבה, התזת חול, חריטה והדפסה מאפשרות לייצר שלל עבודות מעוצבות, ביניהן זכוכית אטומה למקלחונים, חיפוי זכוכית למטבח עם תמונה דיגיטלית, זכוכית מעוצבת לחדרי ישיבות ועוד, בהתאמה מרבית לסגנון העיצוב של הבית או המשרד.

התקשרו עכשיו