בחירת מעקה זכוכית עם או ללא מסגרת

מקלחוני יוקרה
למה אתם ממש צריכים מקלחון יוקרה בבית ואיך תתחזקו אותו
מאי 20, 2017
דלתות זכוכית אוטומטיות
היתרונות של דלתות זכוכית אוטומטיות
יולי 10, 2017
מעקות זכוכית , מעקה זכוכית
בחירה בין מעקה זכוכית הכולל מסגרת או מעקה ללא מסגרת היא דקורטיבית בעיקרה, לכן, לפני בחירת מעקה הזכוכית חשוב לשקול את היתרונות הקשורים לעיצוב מסגרת מעקה הזכוכית, אך לא להעדיף אותם על חשבון הנוחות. המבחר הגדול של סוגי משטחי הזכוכית מאפשר לשלב אותם כמעט בכל סגנון עיצוב פנים וחוץ אך יש לציין כי גם אם כי אפשרויות העיצוב של מעקות זכוכית הן רבות, חשוב להתקין אותם בהתאם לתקן המגדיר את חומרי הגלם ומבנה המעקה. האם לבחור במעקה זכוכית עם או ללא מסגרת? 

מסגרת מעקה שמשתלבת בעיצוב מדרגות

עיצוב מדרגות סטנדרטי הוא מדרגות מבטון, אך כיום משתמשים בחומרי גלם שונים לעיצוב מדרגות פנים הבית, למשל מדרגות מעץ, מברזל ואפילו מזכוכית. אפשר להתאים את המסגרת של מעקה זכוכית למדרגות לאותו סוג חומר גלם שממנו מותקנות המדרגות, ליצירת מראה משולב ומקסים.

התאמה דקורטיבית של עובי המעקה

להתקנת מעקה זכוכית למדרגות, או למרפסת ללא מסגרת זכוכית יש להשתמש בזכוכית עבה יחסית, אבל למעקה ממוסגר אפשר להתאים לוחות זכוכית דקים יותר, המתאימים להתקנה בכל סוגי המסגרות, החל בפרופיל מתכת דקיק וכלה במעקה עץ רחב ומסיבי. כאשר מדובר בטעם האישי, אפשר לבחור בעיצוב המעקה כיד הדמיון הטובה. עם זה, אשר מסגרת המעקה משמשת גם כמאחז יד יש להתאים אותו בהתאם לנוחות האחיזה ולתקני הבטיחות.

בחירת זכוכית למעקה בהתאם לתכונותיה

מלבד הזכוכית השקופה ישנם סוגי זכוכית נוספים שיכולים לשמש לעיצוב המעקה, החל בזכוכית במרקם לא אחיד ועד לזכוכית צבעונית. כדי לא לוותר לחלוטין על אפקט השקיפות של המעקה אפשר לבחור בזכוכית שקופה המעובדת באמצעות טכניקות השומרות על המשטח ההומוגני והחלק אך מאפשרות לעטר אותו בפסים או בצורות גיאומטריות מעניינות.

זכוכית בטיחותית מסוג "קליר" עשויה להתאים לעיצוב רוב מעקות הזכוכית, אבל לעתים יש צורך ביותר מכך. לדוגמה, כאשר רוצים להתקין מעקה זכוכית למדרגות באזור שבו האור עלול לגרום לסנוור, אפשר להתקינו עם זכוכית רפלקטיבית, וכמובן, לבחור בסוג המסגרת המתאים לעיצוב הכללי של המעקה.

מעקה מזכוכית ללא מסגרת

ישנן אפשרויות שונות להתקנת מעקות זכוכית ללא מסגרת, כולל העגנת המעקה באמצעות עמודים, "ניטים" או חיבורים בלתי נראים. כיום, פופולרי מאוד העיצוב המודרני של מעקות חוץ מזכוכית למרפסות בניינים ואתרים גבוהים. העיצוב כולל פלטות זכוכית שקופה עם התקנה סמויה. באופן הזה אפשר לצפות בנוף המקסים וללא הפרעה ויזואלית. עיצוב מהמם נוסף של מעקות מזכוכית ללא מסגרת הוא בבריכות שחייה, אך כאן מומלץ לוותר חלקית על האפקט השקוף והמהמם שיוצרת שקיפות הזכוכית לטובת סימון בטיחותי של המעקה.

התקנת מעקות זכוכית ללא מסגרת

מעקות זכוכית ללא מסגרת נראים לכאורה פשוטים יותר ממעקות ממוסגרים, אבל תכנון מעקה כזה אינו פשוט כלל. מעקות אלה מותקנים באופן שמסתיר את המחברים שמעגנים אותם לרצפה או לקיר, ועלותם יכולה להיות גבוהה יותר משל מעקות אחרים. מכיוון שיש לתכנן את ההתקנה באופן שבו המעקה ישמש למטרות הבטיחות שלשמן הותקן אין זה מומלץ להתקין מעקות זכוכית אלה באופן עצמאי אלא בעזרת התקנה מקצועית.

באיזה סוג מעקה זכוכית כדאי לבחור?

כאמור, בחירה במעקה זכוכית עם או ללא מסגרת היא עניין של טעם אישי כולל האופן שבו מעקה מזכוכית משתלב במרחב ובעיצוב של המקום – מעקה זכוכית למדרגות ללא מסגרת (All glass) יוצר תחושה של עומק תלת ממדי, וכמו כן, באמצעות עמודי מעקה או אביזרים לעיגונו אפשר ליצור אפקטים המדגישים או מסווים את מעקה הזכוכית. מסגרת מסיבית של מעקה מזכוכית מעניקה תחושה של ביטחון ויציבות ויכולה להשתלב בעיצוב החלל והמדרגות. עם זה, מכיוון שאופן ההתקנה של סוגי המעקות השונים אינו זהה, לפני בחירת מעקה הזכוכית המתאים לעיצוב חלל הפנים או החוץ, חשוב לבדוק את האפשרויות להתקנתו במקום.

התקשרו עכשיו