מדריך לעיצוב מטבח קטן עם זכוכית

קירות מסך
קירות מסך
מרץ 9, 2017
זכוכית חכמה למשרד ולבית, מחיצות זכוכית
המדריך השלם למחיצות זכוכית למשרד
מרץ 9, 2017
מדריך לעיצוב מטבח קטן עם זכוכית

 חסרונם של מטבחים קטנים נובע משטחם הקטן יחסית. אם כי למטבח קטן פחות שטח שניתן לנצלו בהשוואה לשטחו של מטבח רחב ידיים, קיימים פתרונות מגוונים הן לניצול פרקטי של שטח המטבח הקטן והן לעיצוב הדקורטיבי והנוח שלו. מדריך קצר הכולל פתרונות עיצוב למטבח הקטן.

 

מרחב המטבח

מטבחים מודרניים קטנים הופכים לגדולים בשטחם על ידי עיצוב המטבח ללא קירות הפרדה או עם קיר חלקי שיכול לשמש גם דלפק. פתרונות שטח כוללים בניית ארונות קיר עליונים בלבד, דבר המאפשר את ניצול כל שטח המטבח.

לבחור בריהוט שימושי ונייד כגון אי, משטחי עבודה, שולחן אוכל, סלסלות ועוד. ככל שלמטבח נוספים יותר אלמנטים כך מצטמצם החלל החופשי, לכן כדאי לבחור באביזרים שאינם לנוי בלבד.

על ידי מיקום כלי חשמל גדולים באזורי המטבח המרוחקים יותר אפשר להשתמש בו זמנית חלקי מטבח שונים.

מוצרי חשמל עם זכוכית – לתנורים ולמקררים עם דלתות זכוכית חזות אלגנטית ומודרנית. הזכוכית העמידה המעוצבת במבחר גוונים משקפת את האור ומעניקה למטבח מראית מרחב ועומק.

דלתות במטבח

אפשר לבחור בדלתות הזזה לארונות מטבח נמוכים ובקלפות (דלתות ציר הנפתחות כלפי מעלה) המתאימות לארונות מטבח עליונים.

לצייד את המטבח במגירות נשלפות שניתן להשיב למקומן בקלות.

במטבח חכם אפשר להתקין מנגנונים פתיחה אלקטרוניים לפתיחת ולסגירת ארונות ומגירות.

חיפוי זכוכית לדלתות –  דלתות ארונות עליונים אפשר לעצב עם חיפוי זכוכית מעוצב ומרהיב. מומלצים חיפויי זכוכית בגוונים בהירים, מאחר שגוונים כהים מצמצמים את החלל מבחינה ויזואלית.

שולחן אוכל או אי

ניתן לבחור באי מעוגן במבנה מעוגל, או בשולחן אוכל נייד.

אי זכוכית – אי למטבח אפשר לחפות במשטח זכוכית שקוף או צבעוני השומר על מראה חלק ונקי.

ריהוט מטבח קטן

כיצד להימנע מרהיטים התופסים שטח מטבח רב?

אפשר לבחור בשולחן ובכיסאות מתקפלים או מתקפלים חלקית המעוצבים ממתכת עמידה כגון אלומיניום.

שולחן זכוכית –  זכוכית קלה ודקה יחסית ואינה תופסת מקום רב בחלל המטבח. לשולחנות אוכל מזכוכית מגוון עיצובים, החל מפלטה עמידה על מבנה אלומיניום מתקפל וכלה במשטחים צבעוניים ועמידים.

תאורת מטבח

ניתן להוסיף מפסק לעמעום ולשליטה על התאורה, לבחור בתאורה צהבהבה ורכה, או לשלב כמה מוקדי תאורה בעוצמה נמוכה.

תאורה טבעית אפשר לחזק באמצעות וילונות דקים ושקופים או תריסים קלים שמאפשרים מעבר אור.

חלון זכוכית –  בכדי למנוע צמצום שטח המטבח על ידי פתיחת חלון הזכוכית אפשרי לבחור בחלון הרמה או חלון הזזה, בהתאם למבנה קיר המטבח.

ניקוי מטבח קטן

אפשר לבחור בכלי חשמל קלים לניקוי, כגון תנור מתנקה מעצמו ובאביזרי מטבח המיוצרים מחומרי גלם קלים לניקוי כגון אלומיניום, נירוסטה וזכוכית.

ניקוי חיפוי זכוכית – חיפויי זכוכית הם אלמנט דקורטיבי ומעוצב. החיפוי מיוצר מחומר גלם עמיד לחום וקל לניקוי המתאים לסביבת הכיריים. למטבח קטן עשוי להתאים חיפוי זכוכית בגוון מעושן או אפור היוצר קונטרסט רך לצבעי הלבן או השמנת.

גוונים במטבח קטן

בשונה ממטבחים גדולים אותם אפשר לעצב במבחר גוונים כהים או בהירים, וליצור קונטרסט קיצוני של צבעים, מטבחים קטנים מומלץ לעצב בגוונים בהירים, לבן, שמנת, חום בהיר וכסף.

למשל, צביעת קירות המטבח בגווני לבן או שמנת. לבחור בריהוט מעץ קל ובהיר ובמוצרי טקסטיל בגווני לבן, שמנת או פסטל בהיר ולאבזר את המטבח במוצרי נירוסטה ואלומיניום מבריקים ובהירים.

זכוכית למטבח קטן אך גדול –  זכוכית שקופה, אטומה ובגווני לבן וכסף בהירים משמשת בעיצוב מטבחים קטנים בשל האופן שבו היא משקפת ומרחיבה את חלל המטבח הקטן.

התקשרו עכשיו