טרנדים וסגנונות מובילים בעיצוב זכוכית פנים

לזהות זגג אמין ב 5 סימנים פשוטים
איך לעצב בית מואר ומודרני עם זכוכית
אוקטובר 10, 2017
מחיצות אקוסטיות למשרדים
מחיצות ריצפה תקרה
דצמבר 11, 2017

עיצוב זכוכית פנים משתלב בטכנולוגיות הבית המודרני והחכם אך גם בסגנונות עיצוב כגון רטרו וסגנונות קלאסיים. מכיוון שייצור הזכוכית התפתח מאוד ומאפשר לייצר מגוון עצום של עיצובים חדשים תוך שמירה על עמידות חומר הגלם, מיוצרים מוצרי נוחות חדשים מזכוכית וכמובן עבודות זכוכית חיוניות באופן שמתאים כמעט לכל סגנון עיצוב פנים. מוצרים חדשים כגון פריטי ריהוט מזכוכית ושילוב טכנולוגיה בזכוכית חכמה ממשיכים להפתיע ולשמור על מקומה של הזכוכית בעיצוב הפנים המודרני

עיצוב זכוכית לחלל הפנים והחוץ

דלתות הזזה מזכוכית שמפרידות בין חלל הפנים והגינה או המרפסת מאפשרות בחירה בין החלל הסגור של החדר ובין המרחב הפתוח שכולל גם את השטח החיצוני של המבנה. היכולת הארכיטקטונית לחולל "שינויים" בגודל החדר מעניקה למעצבי הפנים אפשרויות למגוון רב של עיצובים מודרניים וייחודים של חלל הפנים ומעניקה משמעות חדשה להתייחסות הארכיטקטונית לחלל הפנים והחוץ. מלבד היתרון של בחירת גודל החלל, חומר הגלם השקוף מאפשר תחושה של פתיחות גם כאשר דלת הזכוכית סגורה. זהו יתרון חשוב כאשר מזג האוויר אינו נוח או כשרוצים להשקיף על הנוף ובו זמנית גם לחצוץ אותו.

שקיפות שמשתלבת עם עיצוב הפנים

כיום נהוג למסגר לוחות זכוכית (לחלונות, דלתות או מקלחונים) עם אלומיניום, שהוא חומר חזק ודק השומר על מראה חדיש ומודרני לאורך זמן. באופן הזה הלוחות השקופים מעצבים את מראה החלל המודרני באופן נייטרלי ומאפשרים פשוט להתעלם מקיומם. אבל, אם כי זכוכית היא חומר שקוף, עיצובים כגון דלתות או קירות זכוכית אינם חייבים להיות ניטרליים. בין שמעצבים את הבית בסגנון מאופק ושמרני ובין שבסגנון רטרו, עבודות זכוכית מעוצבות יכולות להשתלב בעיצובי פנים אקלקטיים וקלאסיים ואפילו להעניק להם השראה. למשל, כיום אופנתיים סגנונות עיצוב פנים שכוללים אריגים בהשראת סקנדינביה, עיצוב באמצעות סוגי בדים שונים, אך גם עיצוב מינימליסטי וגוונים כהים. עיצובי זכוכית משתלבים כמראה מסגרת מעוצבת שמשקפת את חלל חדר השינה, מסך טלוויזיה שמוסווה באמצעות תמונה דיגיטליות, חיפוי זכוכית למטבח בגוונים צבעוניים, חלביים או כהים, ועוד. כמה טרנדים עכשוויים לעיצוב פנים:

גוונים חדשים למסגרת הזכוכית

גם מסגור חלונות באלומיניום יוצא מהקופסה. את המסגרת החזקה והיציבה אפשר לחפות עם חומרי גלם שונים או לצבוע בגוונים שונים. חשוב שגווני המסגרת יתאימו לעיצוב החלל, הם יכולים להשתלב עם עיצוב אופנתי בגווני אפור או לבן, גופי תאורה מפליז ואלמנטים נוספים שפופולריים בעיצוב הפנים התקופתי.

זכוכית חלבית ומעושנת

ישנן טכניקות שונות לעיבוד לוחות הזכוכית ובאמצעותן אפשר ליצור גווני זכוכית ייחודיים, כגון זכוכית חלבית או זכוכית בגוון מעושן. אלו אינן זכוכיות שקופות אלה אטומות למחצה שמשמשות לדוגמה בעיצוב מעקות או מקלחונים ובעבודות זכוכית שונות. הן מאפשרות חציצה חלקית ומעניקות תחושה של אלגנטיות.

שילוב ויטראז' בחלון זכוכית

ויטראז' הוא סגנון שעושה "קאמבק" כעיצוב ייחודי לחלונות. אומנם חלונות צבעוניים אלה נתפסים ככהים וככבדים מדי מבחינת סגנון העיצוב המודרני והשקוף של עבודות הזכוכית אבל אפשר לשלב אותם באופן חלקי באופן שמוסיף לעיצוב אבל לא גורע מהשקיפות.

טכנולוגיית זכוכית חכמה

העולם הטכנולוגי לא ויתר על זכוכית כאלמנט מתקדם. עבודות זכוכית חכמות משתלבות בכל תחומי החיים ושומרות על מקומן גם בעיצוב הפנים. ייצור זכוכית חכמה מתאפשר באמצעות משטחי זכוכית "דופלקס", שבאמצעותם אפשר להשתמש בשכבת הבידוד שבין הלוחות לשילוב טכנולוגיות שונות, כמו כן קיימות טכניקות מתקדמות נוספות שמאפשרות לחבר את הזכוכית לאמצעים משוכללים ביותר. לדוגמה, חלון מתכהה או קיר זכוכית שניתן להסוות בלחיצת כפתור, שילוב מכשיר טלוויזיה בחיפוי זכוכית, תאורת קיר ממקור פנימי ועוד. אלו טכנולוגיות משוכללות אך נגישות לשימוש שתופסות את מקומן הן במשרד והן בבית.

התקשרו עכשיו