המדריך השלם למחיצות זכוכית למשרד

מדריך לעיצוב מטבח קטן עם זכוכית
מדריך לעיצוב מטבח קטן עם זכוכית
מרץ 9, 2017
זכוכית מחוסמת
זכוכית מחוסמת או רבודה? המדריך לזכוכית בטיחותית
מרץ 9, 2017
זכוכית חכמה למשרד ולבית, מחיצות זכוכית

 מחיצות זכוכית למשרדים הן אלמנט דקורטיבי ומודרני לעיצוב חלל הפנים של מקומות עבודה. מחיצות זכוכית מספקות מרחב ותאורה לחללים של משרדים קטנים,  יוצרות אווירה חיובית שמועילה לפרודוקטיביות של העובדים ומעצבות באופן אלגנטי את שטח הפנים של המשרד. מהם היתרונות ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מחיצות זכוכית למשרד?

 

תפקידן של מחיצות זכוכית למשרד 

המחיצות ששימשו חללי פנים של משרדים בתקופה שקדמה לייצור לוחות הזכוכית החזקים והעמידים נבנו כקירות או כמחיצות מעץ. אלו מחיצות כבדות האוטמות את האור ומחיצות הזכוכית הן התחליף מודרני לקוביות המשרדיות הוותיקות שתפסו שטח נכבד בחלל הפנים. הזכוכית הופכת את חלל המשרד לגדול ולתקשורתי יותר, מאפשרת כניסת תאורה ויוצרת אווירה שבאופן מוכח מועילה ליעילות  העבודה במקום. מכיוון שעלות מחיצות זכוכית אינה גבוהה יחסית וקל להתקין להסיר ולהתאים אותן מחדש הן פופולריות מאוד בעיצובי פנים של משרדים מודרניים.

היתרונות החשובים של מחיצות הזכוכית למשרדים

  • שקיפות – בחירה במחיצות זכוכית מאפשרת לפתוח את  חלל המשרד באופן שמאפשר כניסה של תאורה טבעית ומלאכותית לחלל הפנים, מספק תאורה ומרחיב חללים של מסדרונות צרים.
  • עובי – יתרון נוסף של מחיצות זכוכית הוא עוביין שהוא בד"כ בין 5-12 מ"מ. מכיוון שהן דקות הן מאפשרות ליצור מראית עין של זרימה בין החללים גם כאשר בוחרים בזכוכית אטומה שאינה שקופה.
  • עמידות – לוחות הזכוכית המשמשים לייצור מחיצות עמידים ולא נדרשת להם תחזוקה מיוחדת. סוגי הזכוכית התקנית למשרדים הם מחוסמת ורבודה, סוגים אלה ממזערים פגיעות במקרה של שבירה.
  • עיצוב – מחיצות זכוכית נחשבות לדקורטיביות יותר ממחיצות מחומרים כגון עץ ומתכת. הן אלגנטיות, דקות ומאפשרות לעצב מחדש כמעט כל גודל של חלל.

כיצד לבחור מחיצות למשרד

כדי לשמור על הצלילות והשקיפות שהם מהיתרונות החשובים של מחיצות הזכוכית חשוב לבחור בלוחות זכוכית Low Iron או קליר (כפי שמכונה בארץ), שמתאימה לכל סוגי המחיצות. את המחיצות יש להתקין מזכוכית מחוסמת או רבודה (כוללת שתי שכבות או יותר של לוחות זכוכית מודבקים בחומר PVB שקוף), לרוב בוחרים בלוחות רבודים מזכוכית מחוסמת, תכונות שאינן מפריעות לשקיפות הזכוכית. במשרדים רבים פופולריות מחיצות מזכוכית אקוסטית שמאפשרת אטימת רעשים בדרגות שונות. כדי למנוע סנוור אפשר לבחור בזכוכית רפלקטיבית. על פי התקן על מחיצות זכוכית יש להדביק מדבקת אזהרה מיוחדת.

זכוכית למחיצות אפשר לבחור בהתאם לשקיפות, למשל מחיצה מזכוכית חלבית אטומה, מזכוכית שקופה או שילוב של השניים, לבחור בסוג הטקסטורה, אם זכוכית חלקה לחלוטין, מחוספסת בצידה האחד או חרוטה, בצבע הזכוכית בהתאם לדרגות גוון שונות.

הסוגים של מחיצות הזכוכית 

ישנם שני סוגי מוצרים שונים של מחיצות זכוכית למשרדים – סוג אחד הוא מחיצות שקופות (או אטומות בחלקן) המותקנות מהרצפה עד לתקרה. המחיצות האלו, שקרויות גם קירות זכוכית כוללות דגמי  All glasss (זכוכית בלבד, ללא מסגרת), מחיצות קבועות, מחיצות אקרודיון וקירות מחיצה עם דלתות. הסוג השני הוא מחיצות חלקיות שמיוצרות מזכוכית עבה יחסית עם מסגרת אלומיניום גלויה. מחיצות אלו חוצצות רק את החלק התחתון של החלל המשרדי. אלו הן מחיצות שמשמשות תחליף מעוצב לדגמים הישנים של מחיצות העץ או cubes שחסמו את טווח הראייה של שטח המשרד. מחיצות זכוכית אלו שמרניות יותר בסגנונן אבל מאפשרות הוספה של אלמנטים המתוקנים במסגרת המתכת.

התאמה אישית או מודולרית? 

אפשר לבחור מחיצות זכוכית למשרדים בשתי דרכים – לבחור בהתקנה אישית של לוחות הזכוכית בהתאם להזמנה או במערכת מודולרית של מחיצות זכוכית, בהתאם לגדלים קבועים. להתאמה אישית יתרון רב כאשר מתכננים עיצוב פנים. אבל, פעמים רבות הבחירה היא דווקא במערכות מודולריות, בין השאר בשל החסכון בזמן העבודה שנדרש לתכנון ולהתאמה האישית של המחיצות לעיצוב הפנים המשרדי.

את מחיצות הזכוכית מומלץ לבחור בהתאם למבנה המשרד ולצורך הפרקטי במחיצות להפרדת חלל הפנים. כדי להתאים את המחיצה לחלל המשרד יש למדוד את גובה ורוחב המקום שתמלא מחיצת הזכוכית. יש לבחור בעובי הזכוכית המתאים (אם מתוך האפשרויות המודולריות או בבחירה אישית). לפני בחירת מקום ההתקנה יש לבדוק את מבנה הרצפה והתקרה ואת מערכות הבניין העוברות במקום. אין לשכוח לבדוק את אופן הצבת המחיצה מול מקור אור, על מנת למנוע הסתנוורות. במקרים שבהם חיוני למקם את המחיצה במיקום שיכול לגרום לסנוור העובדים בוחרים בזכוכית רפלקטיבית (מחזירת אור) או בתריסים חשמליים.

התקשרו עכשיו