המדריך המלא לשילוב זכוכית בעיצוב הבית או המשרד למראה מודרני

גגון זכוכית וסקיילייט
גגון זכוכית לכניסת הבית: הצללה, דקורטיביות ואסטתיקה
יוני 30, 2018
מחיצות זכוכית למשרדים
מרץ 31, 2019
עיצוב בזכוכית

שילוב זכוכית בעיצוב המשרד: פרקטיות במיטבה

הרבה משרדים ברחבי העולם ובישראל בפרט – מחולקים ומעוצבים בעזרת קירות או מחיצות מזכוכית; הבחירה בחומר גלם זה נעשית בזכות קשת רחבה של תכונות ויתרונות שקיימים בו, למשל חופש עיצובי (ניגע בזה לעומק בהמשך), אפשרות פיקוח על העובדים, מאפשרת חדירת אור טבעי ושמירה על חזות מודרנית ונקייה לבית העסק. עבודות זכוכית מיוצרות בטכניקות חדשניות, המאפשרות חוזק ועמידות ובמשרדים רבים בוחרים בעיצוב הכולל זכוכית, אם לעיצוב קיר חיצוני הבנוי מזכוכית, או לעיצוב הפנים של המשרד.

הזכוכית היא חומר גלם דק ושטוח, המשדר אלגנטיות ותחכום. היא מאפשרת להרחיב את שדה הראייה גם בחללים קטנים ונחשבת לאלמנט עיצוב היוצר אווירה פסיכולוגית חיובית במקומות עבודה, מאחר והיא מאפשרת הסרת החציצה בין חדרי המשרד וקשר עין בין העובדים.

היום מעצבי פנים כבר יודעים שכשאומרים זכוכית לא מתכוונים רק לשקיפות. באמצעות טכניקות מודרניות אפשר לעבדה למגוון מטרות; ישנם סוגי זכוכית שונים, ברמות שונות של עמידות ואפשרויות עיצוב.

מחיצות זכוכית
מחיצות זכוכית
מחיצות זכוכית
מחיצות זכוכית

שימושים משרדיים לזכוכית

  • דלתות זכוכית למשרדים

משטחי זכוכית מעוצבים מקנים לדלת ועל אחת כמה וכמה למשרד – מראה דקורטיבי ומרשים ואפשר לשלב אותם במגוון עיצובי דלתות משרדים – אם מדובר בדלת כניסה שקופה, משטח של זכוכית אטומה, או דלת מהודרת במיוחד המעוצבת משילוב של זכוכית ועץ.

אפשר לעצב דלתות זכוכית שקופות במגוון אמצעים, אם זה על ידי טכניקות מיוחדות לעיצוב פני המשטח או על ידי הדבקה על הזכוכית; למשל, את שם או לוגו החברה אפשר לחרוט על דלת הזכוכית; דרך נוספת היא לצרוב או להדביק על פני הזכוכית מדבקה מיוחדת.

  • ריהוט משרדי

זכוכית היא חומר גלם המאפשר מגוון סגנונות עיצוב משרדיים, אם ריהוט עץ מסורתי וכבד, סגנון היי-טק קליל, או משרד המשדר אווירה צבעונית וצעירה.

הטכניקות המודרניות לעיבוד זכוכית מאפשרות יצירת ריהוט באמצעות פלטות זכוכית גדולות המהוות חומר גלם יפהפה לעיצוב שולחנות משרדיים. אפשר לבחור בעיצוב מינימליסטי, כמו למשל שולחן כתיבה המורכב מפלטת זכוכית שקופה המותקנת על רגלי מתכת, או שולחן בעיצוב מהודר מזכוכית צבעונית ומעוצבת המשולבת עם עץ כבד.

את המשרד המסוגנן אפשר לעצב עם כיסאות וכורסאות זכוכית המעוצבים באמצעות טכניקות יציקה מודרניות או בריהוט זכוכית המורכב ממשטחי זכוכית מפורזלים – אין סוף לגיוון ולאפשרויות.

  • קירות מסך

    שם נוסף לקיר זכוכית שמהווה מעטפת חיצונית למבנה (מעין חיפוי) הוא קיר מסך. מדובר באריחי זכוכית שנראה כאילו ‘כלאו’ אותם בתוך מסגרות עבות מאלומיניום או קיר זכוכית אחיד שנראה כאילו כולו קיר אחד שלם. קירות מסך בנויים מרכיבי אלומיניום וזכוכית; השילוב המושלם מקנה לקירות המסך לא מעט יתרונות, עיצוביים בעיקר. קירות מסך מזכוכית, הם למעשה מערכת שלמה המשלבת בין זכוכית לאלומיניום ובאמצעותה ניתן להפוך חזית או אפילו מעטפת שלמה של בניינים (כמו שהזכרנו מעלה) – לשקופה. קירות מסך, או בשמם המוכר קירות ספיידרים, מורכבים משתי וערב של פרופילי אלומיניום (כמו רשת – פרופילים אנכיים ואורכיים), עליהם מרכיבים את לוחות הזכוכית. עוד נציין כי בקירות מסך אין בעיה של שילוב דלתות, חלונות וכמובן מגוון אפשרויות שונות של הצללה. קיר ספיידר מורכב מאביזרי נירוסטה, קונסטרוקצית פלדה וקיר זכוכית.

    כבר משלב התיכנון חישבו היטב באילו אלמנטים תרצו להשתמש לעיצוב המבנה בכדי שיהיה מרשים, מעוצב ומתאים לחזות הרחוב; אנחנו ממליצים לעשות זאת כבר משלב התיכנון כדי לא לאבד זמן יקר. היום ניתן להבחין ביותר ויותר מבנים שהאדריכלים שלהם בחרו בקירות מסך מסוגים שונים להיות המעטפת החיצונית של המבנה, בכדי להקנות למבנה סגנון יוקרתי ומתקדם. מעבר לאלמנט העיצובי, קיימים יתרונות אדירים נוספים בשימוש בקירות מסך, שמיד נפרט עליהם:

    שימושיו של קיר מסך מזכוכית
    נכון לימים אלו, קירות מסך או קירות זכוכית חיצוניים, מהווים פתרון פונקציונאלי ואפקטיבי המתאים לעיצוב מבנים פרטיים וציבוריים בפרט. מדובר באלמנט חדשני ומתקדם ששילובו בעיצוב המשרד שומר על תנאי אוורור, מיזוג ותאורה וממקם את משרדכם ברשימת העסקים הירוקים והמתחשבים בסביבה; ברוב המקרים, האדריכל או הקבלן משתמשים בחיפויי זכוכית בכדי להעניק למבנה המתוכנן מראה מעוצב ויוקרתי תוך ניצול ההזדמנויות הירוקות שהוא יוצר. ניתן לראות קירות זכוכית על מבנים ציבוריים, משרדים פרטיים, מרכזים מסחריים, וגם בבנייה פרטית ועל בנייני מגורים.

    סוגים שונים של קירות מסך
    השוק היום בתחום קירות זכוכית רחב ומגוון, ומאפשר סוגים שונים, עיצובים שונים ואפשרויות התקנה שונות של קירות מסך. ניתן לעצב למשל קיר מסך הנראה כמו חלונות, אחרים כמו מחיצות בחלל עבודה וכו'.

 

  • חלונות זכוכית לחלקו החיצוני של המשרד או הבניין

לרוב, אין מגבילים את צורת המבנה לשם התקנת קירות מסך או חלונות זכוכית – גם מבנים המעוצבים בצורה לא סטנדרטית נהנים מההטבות שבקירות המסך. ניתן להתקין במבנה מהסוג הזה, בין אם קיים ובין אם הוא בשלבי תכנון/בנייה, קירות מסך חלקיים שישמשו כחלונות זכוכית למשרד. בכל מקרה, חשוב לברר לפני ההזמנה אם אכן ניתן להתקין קיר זכוכית על גבי הבניין או המבנה כיוון שלפעמים ישנן הגבלות שונות בנושא זה.

 

  • קירות זכוכית לחלקו הפנימי של המשרד

בניית קירות זכוכית במשרדים מגדילה את חלל המשרד ומעניקה תחושת מרחב גם לקטנים שבמשרדים. הקירות היוצרים חציצה מאפשרים לחלק את החלל לפי הצורך, ליצור חדרים פינתיים או חדר ישיבות מרכזי ושקוף. קירות זכוכית אפשר להרכיב ולהסיר בקלות יחסית, דבר המאפשר עיצוב מחדש של המשרד בהשקעה קטנה משמעותית. אפשר לבחור בזכוכית מבודדת מרעש, מבודדת מחום או בזכוכית כפולה המאפשרת הוספת אלמנטים כגון תאורה או מערכות חשמל.

  • מחיצות זכוכית לחלקו הפנימי של המשרד

בתקופה שקדמה לייצור לוחות הזכוכית החזקים והעמידים – היה נהוג לבנות מעץ קירות או מחיצות לחלוקת חללי הפנים של משרדים. אלו מחיצות כבדות האוטמות את האור ומחיצות הזכוכית הן התחליף המודרני לקוביות המשרדיות הוותיקות שתפסו שטח נכבד בחלל הפנים. הזכוכית הופכת את חלל המשרד לגדול ולתקשורתי יותר, מאפשרת כניסת תאורה ויוצרת אווירה שבאופן מוכח משפיעה לטובה על יעילות העבודה במקום. מכיוון שעלות מחיצות זכוכית אינה גבוהה יחסית וקל להתקין להסיר ולהתאים אותן מחדש הן פופולריות מאוד בעיצובי פנים של משרדים מודרניים.

מחיצות וקירות זכוכית: מאפייני מחיצות הזכוכית ותפקידן במשרד

קירות זכוכית הנמצאים בחלקו הפנימי של המבנה עשויים מלוחות גדולים בעובי של כ – 8 מ"מ וברמת גימור גבוהה מאוד, המעידה שעברו פרוצדורות מיוחדות וקפדניות של ציפוי ועיבוד המחזקים את עמידות המשטח. בין שלל סוגי הזכוכיות, ישנה זכוכית אחת המתאימה במיוחד לקירות מסך והיא זכוכית מחוסמת או בשמה הנוסף טריפקלס; עיבוד הטריפלקס כרוך בתהליכי חימום, אך לא באופן בלעדי. ישנם מעצבי פנים שמעדיפים לעבוד עם זכוכית רבודה; סוג זה של זכוכית מתקבל על ידי הדבקה וחיבור של שני לוחות זכוכית עם שכבת פילם דבק ביניהם. שיטות עיבוד אלו מעניקות למשטחי הזכוכית תכונות עמידות ואנטי – שבירות, כך שבמקרי התנפצות המשטחים אינם מתפזרים לרסיסים, וגם יכולים לשמש בבטחה כחומר גלם לקירות ומחיצות.

מעבר לזאת, בהשוואה לקירות פנימיים העשויים חומרים אחרים, מדובר בחומר גלם קל להתקנה ונוח לפירוק. ההתקנה יכולה להיות על גבי צירים כיחידה אחת או כמספר יחידות מתפרקות, באמצעות פרופילים, עם פנלים אטומים או סוגי גימור שונים כמו מתכת, פורמייקה או פורניר. אל חשש מבחינת פרקטיות, ניתן לשלב בקירות הזכוכית דלתות, חלונות ואף מדפים.

חופש העיצוב עם קירות זכוכית במשרד

הרבה עסקים בישראל שוכרים את משרדי העבודה שלהם, שלרוב מסופקים כחלל גדול אחד אשר מעוצב בהתאם לצרכי החברה. גם כאשר מדובר במקרה בו בעלי החברה רכשו את שטח המשרד, לא פעם הם נדרשים להתאים את סידורו לדרכי עבודת העסק וכוח האדם שלו.

על מנת לענות על הדרישות הללו, עושים שימוש בחומרי חציצה דינמיים המאפשרים לעצב את חלל המשרד והחלוקה הפנימית שלו. קירות זכוכית מקנים לכם את חופש העיצוב המקסימלי כיוון שמדובר בחומר קל ופשוט להתקנה, פירוק והרכבה מחדש. בנוסף, קירות הזכוכית מהווים ספקטרום רחב של עיצוב בשלל צורות שונות ומקוריות במרחב, כמו למשל כמחיצה חלקית, פינות וחדרי עבודה ואפילו קירות א – סימטריים. אם כל זה לא מספיק – בזכות עוביים הדק, קירות זכוכית תופסים הרבה פחות נפח מכל קיר אחר לרבות קירות גבס!

מחיצות זכוכית למשרדים

מחיצות הזכוכית משמשות להפרדת חללים שונים בבית אך בעיקר במשרד כגון חדרי ישיבות, הפרדת מתחמי ישיבה מזכוכיות באופן ספייס, חלוקת המשרד לתאים על ידי מחיצות במקום שימוש בקירות ועוד. מחיצות הזכוכית הלכו ונעשו פופולריות בקרב בעלי משרדים ברחבי העולם ובארץ בפרט, כיוון שלחומר זה תכונות המתאימות כ'כפפה ליד' לעיצוב המשרד. רבים מהאדריכלים ומעצבי הפנים בוחרים להשתמש במחיצות הזכוכית לצרכי עיצוב המשרד כיוון שחומר זה מקנה מראה יוקרתי, חדשני ואלגנטי.

תפקידן של מחיצות הזכוכית במשרדים הוא לחלק ולהפריד את חלל העבודה, אותו הדבר נכון גם לחלוקת חלל הבית. ניתן להתקין מחיצות זכוכית שקופות, אטומות (צריבת חול), צבועות או מודפסות , המהוות, מלבד שימושן הפונקציוני בחלוקת החלל, גם כאלמנט עיצובי מרשים. בעזרת שימוש בשקיפותה של הזכוכית ניתן ליצור תחושה של הפרדה חלקית בלבד בחלל עצמו – פתרון נהדר למבקשים לחצוץ ללא בניית קירות.

 

הסוגים של מחיצות הזכוכית

ישנם שני סוגי מוצרים שונים של מחיצות זכוכית למשרדים –

קירות זכוכית: סוג אחד של קירות זכוכית הוא מחיצות שקופות (או אטומות באופן חלקי) המותקנות מהרצפה עד לתקרה. המחיצות האלו, שקרויות גם קירות זכוכית כוללות דגמי  All glass (זכוכית בלבד, ללא מסגרת), מחיצות קבועות, מחיצות אקרודיון וקירות מחיצה עם דלתות. מחיצות זכוכית אלו שמרניות יותר בסגנונן אבל מאפשרות הוספה של אלמנטים המותקנים במסגרת המתכת.

מחיצות חלקיות: הסוג השני הוא מחיצות חלקיות שמיוצרות מזכוכית עבה יחסית עם מסגרת אלומיניום גלויה. מחיצות אלו חוצצות רק את החלק התחתון או העליון של החלל המשרדי (תלויות מהתקרה או זקורות מהרצפה. אלו הן מחיצות שמשמשות תחליף מעוצב לדגמים הישנים של מחיצות העץ או cubes שחסמו את טווח הראייה של שטח המשרד.

התאמה אישית או מודולרית?

אפשר לבחור מחיצות זכוכית למשרדים בשתי דרכים –

  • בעזרת התקנה אישית של לוחות הזכוכית בהתאם להזמנה
  • במערכת מודולרית של מחיצות זכוכית, בהתאם לגדלים קבועים.

להתאמה אישית יתרון רב כאשר מתכננים עיצוב פנים. אבל! וזה אבל גדול: הרבה פעמים נעשית בחירה דווקא במערכות המודולריות, בין השאר כיוון שהן חוסכות זמן עבודה רק שנדרש לתכנון ולהתאמה האישית של המחיצות לעיצוב הפנים המשרדי.

כדאי לבחור את מחיצות הזכוכית בהתאם לצורת המבנה של המשרד ולהפריד את החלל בצורה פרקטית המתאימה לסגנון העבודה של העסק. בכדי לבצע את המשימה הזו ולהתאים בהצלחה את המחיצה לחלל המשרד – יש צורך במדידת הגובה והרוחב מקום שבו תוצב מחיצת הזכוכית. את עובי הזכוכית המתאים (מודולרי או מותאם אישית) בוחרים לפי מקום התקנת המחיצה. יש לבדוק את הרכב הרצפה והתקרה  טרם התקנת מחיצות הזכוכית וכמו כן את מערכות הבניין העוברות במקום. אסור לשכוח: בדקו את אופן הצבת מחיצות הזכוכית מול מקור אור, על מנת למנוע סינוור. כאשר המחיצה בלית ברירה ממוקמת כך שעובר דרכה אור מסנוור מאוד – עדיף לבחור בזכוכית רפלקטיבית (מחזירת אור).

היתרונות החשובים של מחיצות הזכוכית למשרדים

יתרונן של מחיצות הזכוכית על סוגי מחיצות אחרים כגון גבס, עץ או כל חומר אחר הוא הפרדת החלל הרצוי תוך שמירה על אחידותו וגודלו; אלמנטים מזכוכית בעלי יתרונות רבים כיוון שמדובר בחומר גלם בעל תכונות יחודיות שמבדילות אותו מהשאר:

  • אחד היתרונות הראשונים שיש לזקוף לזכותן של מחיצות הזכוכית הוא שהן דקות יותר ממחיצות אחרות, על כן תופסת פחות שטח (ניצול מקסימלי של שטח המשרד). לפני שאתם ממהרים לדאוג שמא אם המחיצה תהיה מזכוכית החלל לא ירגיש מחולק, ניתן להתקין מחיצות זכוכית כפולות השומרות גם על הפרדה אקלימית וגם על הפרדה אקוסטית – כך התחושה היא שמדובר בחדר אחר לחלוטין. הזכוכית היא חומר עדין היא עוזרת לצור סביבה עבודה פתוחה אך עם זאת עדיין מקפידה על מרחב עבודה אישי.
  • יתרון נוסף שנרשם לזכות הזכוכית הינו המחיר הסביר לחלוטין לעומת מחיר חומרי הגלם האחרים המיועדים לאותו שימוש.
  • מתוקף היותה זכוכית, היא מתאפיינת במספר תכונות שאין להן תחליף בטבע:
    > שומרת על יופיה וטיבה לאורך שנים; הזכוכית אינה תופסת כתמים או מחלידה. שקיפותה מקנה לכל משרד מראה מואר, מאוורר ועדכני.

    > קלה לתחזוקה וניקיון, ניתן להחזירה למצב הראשוני במספר שניות (במידה ויש בכך צורך, שכן היא נשמרת לאוך זמן).

    > חומר עיצוב מגוון ודינמי שניתן להפיק ממנו תוצרים ייחודיים על ידי שימוש בדוגמאות שונות על גבי הזכוכית; בין העיצובים הפופולריים אפשר לראות משטחי זכוכית מעוטרים בצריבת חול, הדפסים שונים והטבעות למיניהן. שימוש מושכל בשקיפותה מאפשר לווסת את הפרטיות בהתאם לצורכי העבודה. חשוב לציין כי על ידי שימוש בעוביים שונים של זכוכית ניתן לשלוט גם באקוסטיות ובבידוד הרעשים הכל כך חשוב במקומות עבודה.

    > זכוכית מאפשרת פתרונות עיצוב עמידים וחזקים העולים על חומרי גלם אחרים. זכוכית לאחר תהליך חיסום (תהליך שכל זכוכית המיועדת לעיצוב עוברת) חזקה מאוד ולכן עמידה בפני פגיעות; היה ונפל משטח הזכוכית המחוסמת (מעקה, מחיצה, חלון וכו') המשטח לא מתנפץ למיליון רסיסים קטנים, אלא לחתיכות גסות המסכנות את הסובבים הרבה פחות.

למה כדאי להתקין קירות זכוכית במשרד

מעבר ליתרונות השימושיים שיש לזכוכית, היא מתהדרת ומתאפיינת בתכונות שהופכות אותה לחומר הגלם המושלם; הרי הן לפניכם –

מרחב פתוח ומואר – בתקופה בה אנו חיים אנשים עובדים שעות ארוכות במשרד ונדרשים לתאורה מתאימה עם עדיפות לאור יום טבעי. להבדיל מקיר גבס או כל סוג אחר של קירות ומחיצות אטומים – קיר זכוכית למשרד לא גורם להקטנת החלל ומשאיר תחושה מרווחת ומוארת גם לאחר סגירת הדלת לאחר הכניסה למשרד.

חסכון בחשמל: תאורה טבעית – קיר זכוכית חיצוני מאפשר חדירה של אור טבעי מבחוץ אל תוך המשרד ומעברו בין החללים השונים במרחב הכללי במידה והותקנו קירות זכוכית פנימיים. חלוקה פנימית של חלל המשרד עלולה לצור חדרים נטולי חלון חיצוני, כך שקירות או מחיצות הזכוכית הן הדרך היחידה לספק להם אור טבעי. זאת ועוד, קירות מזכוכית מאפשרים חיסכון בעלויות תאורה מלאכותית בזכות היותם שקופים, החלל מואר בצורה טובה יותר עם פחות גופי תאורה. מהצד השני, כאשר חודר אור שמש חזק בצורה ישירה אל תוך החלל, ניתן להתקין קירות מזכוכית רפלקטיבית, או זכוכית בעלת ציפוי קרינת UV.

עובי – יתרון נוסף של מחיצות זכוכית הוא עוביין שהוא בד”כ בין 5-12 מ”מ. מכיוון שהן דקות הן מאפשרות ליצור מראית עין של זרימה בין החללים גם כאשר בוחרים בזכוכית אטומה שאינה שקופה.

עמידות – לוחות הזכוכית המשמשים לייצור מחיצות עמידים ולא נדרשת להם תחזוקה מיוחדת. סוגי הזכוכית התקנית למשרדים הם מחוסמת ורבודה, סוגים אלה ממזערים פגיעות במקרה של שבירה.

עיצוב – מחיצות זכוכית נחשבות לדקורטיביות יותר ממחיצות מחומרים כגון עץ ומתכת. הן אלגנטיות, דקות ומאפשרות לעצב מחדש כמעט כל גודל של חלל.

שקיפות, פיקוח ופרטיות – יתרון נוסף הנזקף לזכותם של קירות הזכוכית הוא יכולת השליטה והפיקוח על עבודת צוות המשרד שהם מאפשרים. כך יוצא שקיר זכוכית למשרד מקנה לך את זכות הבחירה בין פרטיות ליכולת להשקיף על פי שיקולך; דוגמא מצויינת היא בחירה בקיר זכוכית שחציו צרוב בהתזת חול (גובה ישיבה) וחציו הגבוה (גובה עמידה) שקוף לחלוטין. מהצד השני, לקירות הזכוכית יכולת ליצור מרחב פרטי בהיותם חוסמי קול (מבודדים אקוסטית) ובמידת הצורך ניתן תמיד לבודד את הקיר ויזואלית באמצעות וילונות או תריסים. בחירה במחיצות זכוכית מאפשרת לפתוח את  חלל המשרד כך שמתאפשרת חדירה של תאורה טבעית או מלאכותית לחלל הפנים, אל תוך פינות העבודה, מספק תאורה וכמו כן, תחושת מרחב בחללים של המסדרונות הצרים.

עיצוב עכשווי ומרשים – סיבה נוספת, ולדעתנו העיקרית לבחירה בקירות או מחיצות מזכוכית היא החזות האלגנטית שהזכוכית יוצרת! הקווים הישרים, הברק והניקיון יוצרים תחושה המשדרת קדמה ואסתטיות שכיף להיכנס לחלל המשרד. אגב, למי שפחות מתחבר לנקי והמבריק, היום ניתן לבחור זכוכית במגוון ענק של צבעים, טקסטורות ועיצובים;

למשל, ניתן לעצב קירות זכוכית עם אלו הדפסות דיגיטליות בצורה ישירה על גבי הזכוכית שמגיעה בשלושה מצבים: שקופה, חצי שקופה או אטומה (חלבית). הדפסות הטקסטורה הללו מקנות לכם (או למעצבי הפנים, לצורך העניין) את האפשרות לעצב את המשרד בצורה ייחודית המאפיינות אותו ספציפית בהתאם לתדמית העסק ותחומו.

הודות לתכונות הטבעיות שיש לזכוכית היא מאפשרת יתרונות עיצוב רבים למשרד, כל כך רבים עד שמעצבי פנים ואדריכלים משתמשים בה גם לצרכי עיצוב של לקוחות פרטיים המבקשים לשדרג את מראה הבית שלהם; לא משנה באיזה מסוגי הזכוכית תבחרו – מודפסת, קיר מעומעם בהתזת חול וכו', קירות הזכוכית יהיו תוספת נהדרת לעיצוב המשרד (חוץ ופנים) ויקנו לו מראה יוקרתי, מודרני ומסודר.

שלושה טיפים לשימוש בזכוכית בביתך
לפני שתקבע היכן לשלב זכוכית בעיצוב הבית שלך, שקול את שלושת הטיפים הבאים. הם יעזרו לך להתמקד ולהפיק את המרב מחלל ביתך.

  1. אור ורפלקטיביות
    אחד מתפקידיה העיקריים של הזכוכית כחלק מעיצוב הבית, הוא לתרום לכניסת אור טבעי לתוך הבית, אך שימו לב – הקדישו תשומת לב למיקום האלמנטים (דלתות הזכוכית, קירות וכמובן החלונות ההיקפיים סביב הבית). המיקום עשוי להכריע אם השמש תחריב את עיצוב הפנים שלך – או לא. 

    אף על פי שזכוכית מסייעת להאיר את החדר, היא יכולה גם לשקף ולסנוור. החזר אור יכול לגרום לאורחים שלך לחוסר נוחות, לכן וודא ששולחן הזכוכית לא משקף בקביעות את האור החודר דרך החלונות ובמידה וכן, אפשר בתכנון ראשוני נכון לבחור בזכוכית רפלקטיבית לחלונות הסלון (במיוחד אם מדובר בויטרינות גדולות במיוחד).
  2. כלול את דיירי הבית
    בבית מתגוררים ילדים קטנים? חיות מחמד רעשניות? אם כן, הקדש למלאכת התקנת הזכוכיות עוד כמה דקות – העיקר שהיא תעשה בזהירות בשטח הבית.

    מבחינת שברים וניפוץ הזכוכית, יצרני זכוכית מודרנית מדווחים על ייצור סוגי זכוכית עמידים בפני מכות ושריטות. אבל, אלא אם בחרת בזכוכית חסינת כדורגל לבית, אתה עלול להיתקל בחלון שבור או אולי אפילו שניים (תלוי כמה בנים יש לך או לשכן). שימו לב שאתם בוחרים בזכוכית בעלת רמת עמידות תעשייתית לעיצוב הבית והתקינו אותם רחוק מהישג ידם של ילדים וחיות המחמד שלכם.
  3. התאם את הזכוכית לצבע הלבן
    אם אתה רוצה לעצב את הבית בסגנון פתוח יותר או לשוות לחדר בודד מראה גדול יותר, אנחנו ממליצים לשקול לשלב את הזכוכית עם גוונים לבנים. הצבע הלבן הוא צבע קר המשתלב טוב עם התכונות האלגנטיות של הזכוכית כדי ליצור חלל מתרחב ומאוורר.

ארבע דוגמאות לשילוב זכוכית בעיצוב הפנים

זכוכית היא חומר נפלא לשילוב בעיצוב הבית, כי אפשרויות העיצוב שלה הן אין-סופיות כמעט. אתה יודע שביכולתך להשתמש בחלונות זכוכית כדי להציף את הבית באור, אבל האם העלת על דעתך דרכים נוספות לשילוב הזכוכית בעיצוב הפנים של ביתך? הנה ארבע מההצעות המובילות שלנו.

> דלתות מקלחת ללא מסגרת

זכוכית היא חומר גלם מושלם עבור חדרי אמבטיה, במיוחד לאלה ששטחם קטן. וילון מקלחת שנסגר מחוץ לשירותים שלך מקטין את שטח הפנים, בעוד דלת מקלחת מזכוכית שומרת על העיצוב של חדר האמבטיה שלך מואר ופתוח.
דלתות מקלחת ללא מסגרת זמינים במגוון רחב של גימורים, וכך אינך נאלץ להקריב את פרטיותך לטובת סגנון העיצוב.

> מעקות מודרניים

מעקות זכוכית משתלבים בתוך ומחוץ לבית. האם בבית גרם מדרגות שנראה קצת מעופש וישן? החלף את מעקות העץ הישן שלך במעקות זכוכית. האם חיפוי המרפסת הישן הורס את הנוף המדהים שאתה צופה בו מהחצר האחורית שלך? החלף את מעקה המרפסת במעקה זכוכית מלוטשת.

> זכוכית ומשטחי ושולחנות

אתה יודע שארונות זכוכית יציגו לראווה את החרסינה העדינה שלך, אבל למה לא ללכת על מהפך מטבח מלא ולהשתמש בזכוכית כמשטח עבודה במקום לבחור גרניט או שיש עבור הדלפק שלך או השולחן?

זכוכית קלה לניקוי, עמידה, ייחודית ויפה. המשטח שלה ישקף את האור בכל שטח המטבח, יאיר אותו וישנה אותו לחלל המזמין ביותר בבית.

זכוכית ומשטחי ושולחנות זמינים בצבעים שונים ומרקמים שונים ומשתלבים בכל תכנית עיצוב. בחר במרקם זכוכית בהיר וללא מרקם ליצירת מראה קר ונקי. או, בחר במרקם לא שיגרתי כדי להעניק למטבח אופי וממד נוספים.

> קירות זכוכית
האם אתה רוצה לעצב את הבית בסגנון פתוח אבל גם לשמור על פרטיות? הסר כמה קירות והחלף אותם בזכוכית. קירות זכוכית מושלמים לחדרים קטנים, וגם לחללים משותפים. לדוגמה, ביכולתך לבנות קיר זכוכית בין המטבח ופינת האוכל במטרה לעזור לשוהים בחדרים אלה לחוש שהם מחוברים יותר.

כמו כן, קירות זכוכית מאפשרים לכל חדר לקלוט את האור מהחדר השכן ולהגדיל את כמות האור שממחזר עצמו ברחבי הבית. יותר תאורה בכל חדר יכולה לחסוך לך את ההוצאות שלך על חשבונות האנרגיה של הבית.

בחירת סוג הזכוכית למשרד

בראש ובראשונה, בהגיעכם לשלב בחירת הזכוכית לעיצוב המשרד – הקפידו קודם כל על בטיחות; קירות ומחיצות זכוכית למשרד מחייבות שימוש בזכוכית משוריינת המתקבלת על ידי הדבקה של מספר שכבות זכוכית עם דבק פילם. היה וקרה מצב בו נפלה, נשברה, נפגעה הזכוכית – אין היא מתנפצת לכל עבר, אלא לשברים גסים בכדי להמנע מפציעת העובדים;
הערה חשובה: על פי התקן, על מחיצות זכוכית יש להדביק מדבקת אזהרה מיוחדת.

לאחר מכן, ניתן להמשיך לשלב הבא, בו אנחנו ממליצים לבדוק שאכן בחרתם בזכוכית המאושרת עם תו תקן, אשר מבטיח את איכות חומר הגלם. חשוב לבחור בזכוכית בעלת תכונות עמידות המתאימות לצורכי העסק.

חלונות המותקנים מזכוכית טריפלקס מחוסמת, עמידים יותר מחלונות מזכוכית רגילה (שלרוב אינה משמשת להתקנת חלונות). אפשר לבחור בזכוכית מיוחדת מחזירת אור, מבודדת מחום ובסוגים רבים נוספים בהתאם למיקום וזוית המבנה ביחס לשמש.

בנוגע לריהוט וחיפוי בפלטות דקות – גם כאן משתמשים בזכוכית מחוסמת אבל ניתן לבחור בסוגי זכוכית שונים, בעלי תכונות עמידות נוספות.

שאלת השאלות: כיצד לבחור מחיצות למשרד?

זכוכית למחיצות אפשר לבחור בהתאם לשקיפות, למשל מחיצה מזכוכית חלבית אטומה, מזכוכית שקופה או שילוב של השניים, לבחור בסוג הטקסטורה, אם זכוכית חלקה לחלוטין, מחוספסת בצידה האחד או חרוטה, בצבע הזכוכית בהתאם לדרגות גוון שונות.

אם חשקה נפשכם בקירות זכוכית שקופים וצלולים בחרו בלוחות זכוכית Low Iron או קליר (כפי שמכונה בארץ) לעיצוב משרדכם; זכוכית קליר מתאימה לכל סוגי המחיצות שברצונכם להתקין, עופו על הדימיון שלכם. את המחיצות יש להתקין מזכוכית מחוסמת או רבודה (כוללת שתי שכבות או יותר של לוחות זכוכית מודבקים בחומר PVB שקוף) כמו שכבר ציינו פעמים רבות מעלה. במשרדים רבים ברחבי העולם מעדיפים להתקין מחיצות מזכוכית אקוסטית המאפשרת אטימת רעשים בדרגות שונות.

שילוב זכוכית בעיצוב הבית למראה מודרני וחדיש

איך ואיפה לשלב זכוכית בעיצוב הבית?

אז אחרי שהצגנו בפניכם את אפשרויות שילוב הזכוכית בעיצוב חלל המשרדים והעבודה, נרצה להציג בפניכם את צידו השני של חומר הגלם המדהים הזה: עיצוב הבית בשילוב עם זכוכית למראה מתחכם ומתקדם.

היום אפשר לראות שילוב של זכוכית בעיצוב בכל מקום שאליו תפנו את הראש, אנחנו עושים בזכוכית שימוש גבוה יותר ממה שאנחנו סבורים בכלל! היא מאפשרת תחושה מרווחת, כאילו הנמצא בחדר הוא חלק מהמרחב הפתוח וכל זה תוך שהיא מגנה עליך מתנאי מזג אוויר קשים. היא מאירה את כל החדרים ומוסיפה תחושה אלגנטית לעיצוב פנים. היא משפרת את יופיים של סידורי פרחים, תמונות וינטג’ ועוד חפצי עיצוב.

כבר עמדנו קודם על מניין יתרונותיה של הזכוכית ואפשר לסכם אותה כרב תכליתית, חזקה, אטרקטיבית וקלה לתחזוקה. היא זמינה כמעט בכל צורה, צבע וסגנון. אבל אפילו עם כל היתרונות האלה, אתה עשוי לתהות אם זכוכית אכן מתאימה לעיצוב הפנים שלך. התשובה לשאלה זו היא: כן!

בזכות התכונות המגוונות שלה ויופייה הפשוט, הזכוכית משתלבת טוב ומתאימה עצמה לכל סגנונות עיצובי הפנים. בין אם אתם בונים בית חדש או רק מחדשים חדר אחד – הזכוכית היא הנגיעה המושלמת שמחיה את חלל הפנים של חדרים בבית.

מחיצות זכוכית
מחיצות זכוכית
מחיצות זכוכית

מעקות זכוכית

מעקה הוא אביזר דקורציה בטיחותי המאפשר יצירת חללים מסוגננים, בין אם בחלל הפנים ובין אם לחללי חוץ. ציינו זאת למעלה מספר פעמים, לזכוכית יש יתרונות רבים מדוע דווקא היא עדיפה כחומר גלם למעקות על פני חומרים אחרים. אפשר לעצב מעקות זכוכית במגוון סגנונות עיצוב אך חשוב לזכור שהמטרה העיקרית של התקנת מעקה היא בטיחותית. התקנת מעקה מחויבת על ידי התקן הישראלי במקומות בהם יש למנוע נפילה, בהתאם לסטנדרטים אותם קובע התקן. התקן אף מגדיר את סוג הזכוכית המתאים למעקה ואת אופן התקנתה כאשר זכוכית למעקות צריכה להיות זכוכית רבודה (רב שכבתית) בעובי מינימלי של 10 ס”מ לפחות.

מהם היתרונות של מעקה הזכוכית?

  • ניתן להתקין מעקה זכוכית סביב שטחים גדולים ובחללים קטנים. שקיפות הזכוכית מעניקה לה יתרונות רבים ביצירת חללי חדרים.
  • המעקה מאפשר צפייה בצידו השני של המעקה בקלות, מעניק פרספקטיבה מקסימה לגרמי מדרגות ויוצרת מראה מסוגנן לאזורים הפתוחים בבית.
  • באמצעות מעקה זכוכית אפשר ליצור מובלעות דקורטיביות ברחבי הבית ופינות ירוקות באזורים השונים של הגינה.
  • מעקות זכוכית נוחים לניקוי ודורשים תחזוקה קלה בלבד. הם עמידים ושומרים על המראה החדשני שלהם לאורך זמן.

מעקה זכוכית – תוספת דקורטיבית מרעננת לבית ולמרפסת

ניתן לשלב את מעקות הזכוכית עם מגוון סגנונות בניית בתים. בחירה בזכוכית שקופה למעקה המדרגות בביתכם מגדיל את חלל הקומה ואת טווח הראייה. מאחר והגוון הטבעי של זכוכית הוא ירקרק במקצת, היא עוברת תהליך עיבוד מיוחד המעניק לה את הגוון השקוף והאסטתי. למדרגות מעוצבות אפשר לבחור בזכוכית בגוון אטום, לעצב את משטחי הזכוכית באמצעות טכניקות צביעה, התזה וצריבה, ולהוסיף אלמנטים דקורטיביים. למעקה זכוכית למרפסת ולחללי חוץ אפשר לבחור בזכוכית בגוון אטום או בזכוכית מיוחדת המסננת ומחזירה את אור השמש.

מעקות זכוכית – לסביבה תעשייתית

משתמשים במעקות מזכוכית בעיקר לצורכי עיצוב דקורטיבי של אזורי תעשייה, מבני ייצור והייטק. מעקה זכוכית מעניק מראה מעוצב לחללים גדולים ומאפשר יצירת פינות ירוקות בתוך המבנה; הוא משתלב נהדר בסביבה תעשייתית, ומספק למנהלים טווח ראייה רחב. למראה השקוף והחללי של  הזכוכית מתווספים אלמנטים מברזל וממתכות אל-חלד המוסיפים לאווירה הסביבתית.

כיצד להתקין מעקה זכוכית?

על אף שהתקנת מעקה הזכוכית אמור להתבצע על ידי איש מקצוע מיומן, אין מדובר במלאכה מפרכת, אלא בהתקנה קלה ונקיה. תהליך ההתקנה מתבצע באמצעות אביזרים העשויים לרוב ממתכות חזקות וגמישות כמו אלומיניום, ברזל או נירוסטה. המחברים הללו מאפשרים התקנה בטוחה ויציבה של המעקה. לצורך התקנת המעקה יש למדוד בצורה מדויקת וקפדנית את הנקודות שבהן יותקנו אביזרי המעקה. ההתקנה נעשית באמצעות עמודים או תעלה אותם מחברים באמצעות קידוח. לאחר התקנת מחברי הקיר, מתקינים את לוחות הזכוכית ומוסיפים מאחזי יד.

דברים שכדאי לדעת בעת בחירת מעקות מזכוכית

● מקום התקנת המעקה – לאחר הקפדה מדוקדקת על מיקום ההתקנה, רק אז! ניתן לבחור את המעקה בהתאם לסביבה בה יותקן. יש צורך לוודא כי המעקה מותאם לכולם, כולל לילדים. כאשר בוחרים מעקה זכוכית למרפסת יש לוודא שהוא מיועד לעמידה בתנאי מזג אוויר לא פשוטים.

● בחירת סוג הזכוכית – על פי התקן הישראלי לזכוכית, יש לבחור בזכוכית רבודה לעיצוב הפנים של חלל הבית, או זכוכית רבודה ומחוסמת. אם מעוניינים בשקיפות מומלץ לבחור בזכוכית שקופה ‘אקסטרה קליר’ בעלת גוון שקוף וצלול.  הזכוכית השקופה מאפשרת צפייה פנורמית, בעוד שזכוכית אטומה מסתירה את טווח הראייה, אפשר להנות משני העולמות על ידי בחירה בזכוכית מחזירת אור.

● עיצוב זכוכית – ישנן דרכים שונות ומשונות לעיבוד זכוכית לסוגיה השונים. אפשר לבחור את העיצוב לפי טכניקת העיבוד (חריטה, התזה, צביעה) או לבחור בגוון זכוכית מסוים; אפשר לשלב את הזכוכית עם חומרי גלם נוספים כגון פלדות אל-חלד בגוון מתכתי מבריק, ברזל או עץ – תלוי איפה אתם בוחרים למקם את האלמנט המשולב.

סוגי מעקות זכוכית מעוצבים

בחירה בין מעקה זכוכית הכולל מסגרת לבין הבחירה במעקה זכוכית ללא מסגרת היא דקורטיבית בעיקרה; לכן, לפני בחירה במעקה זכוכית בלבד מומלץ לשקול את היתרונות הבאים יחד עם הבחירה במעקה זכוכית עם מסגרת, במיוחד כזאת שהשקיעו בה – אך לא להעדיף אותם על חשבון הנוחות. המבחר הגדול של סוגי משטחי הזכוכית מאפשר לשלב אותם כמעט בכל סגנון עיצוב פנים וחוץ אך יש לציין כי גם אם כי אפשרויות העיצוב של מעקות זכוכית הן רבות, חשוב להתקין אותם בהתאם לתקן המגדיר את חומרי הגלם ומבנה המעקה. האם לבחור במעקה זכוכית עם או ללא מסגרת?

מסגרת מעקה שמשתלבת בעיצוב מדרגות

מדרגות סטנדרטיות שניתן היום לראות בכל מבנה כמעט הן מדרגות מעוצבות מבטון; כיום עושים שימוש בחומרי גלם שונים בכדי לטפח ולשדרג את עיצוב מדרגות פנים הבית כמו למשל התקנת מדרגות מעץ, מברזל ואפילו מזכוכית. אפשר להתאים את המסגרת של מעקה הזכוכית המותקן במדרגות לאותו סוג חומר גלם שבו בחרו עבור המדרגות, ליצירת מראה משולב ומקסים.

התאמה דקורטיבית של עובי המעקה

אם ברצונכם להתקין מעקה זכוכית למדרגות או למרפסת, אך ללא מסגרת זכוכית – שימו לב שיש להשתמש בזכוכית עבה יחסית; למעקה ממוסגר אפשר להתאים לוחות זכוכית דקים יותר, המתאימים להתקנה בכל סוגי המסגרות החל מפרופיל מתכת דקיק וכלה במעקה עץ רחב ומסיבי. כאשר מדובר בטעם האישי, אפשר לבחור בעיצוב המעקה כיד הדמיון הטובה. עם זה, אשר מסגרת המעקה משמשת גם כמאחז יד יש להתאים אותו בהתאם לנוחות האחיזה ולתקני הבטיחות.

בחירת זכוכית למעקה בהתאם לתכונותיה

ישנם סוגים נוספים של זכוכית מלבד השקופה הקלאסית שכולכם מכירים, שיכולים לענות על דרישותיכם לדקורצית המעקה החל מזכוכית במרקם לא אחיד ועד לזכוכית צבעונית. כדי לא לוותר לחלוטין על אפקט השקיפות של המעקה אפשר לבחור בזכוכית שקופה המעובדת באמצעות טכניקות השומרות על משטח הומוגני וחלק אך עם זאת מאפשרות לעטר אותו בפסים או בצורות גיאומטריות מעניינות כאלו ואחרות.

זכוכית בטיחותית מסוג “קליר” (שקופה לחלוטין) עשויה להתאים לעיצוב רוב מעקות הזכוכית, אך לעתים צריך יותר מרק להתאים, לצורך העניין נשתמש באותה דוגמא שהשתמשנו קודם – כאשר רוצים להתקין מעקה זכוכית למדרגות באזור שבו אור השמש החודר עלול לסנוור, ניתן לעשות שימוש בזכוכית רפלקטיבית וכמובן לבחור בסוג המסגרת המתאים לעיצוב הכללי של המעקה.

מעקה מזכוכית ללא מסגרת
ישנן אפשרויות שונות להתקנת מעקות זכוכית ללא מסגרת, כולל העגנת המעקה באמצעות עמודים, “ניטים” או חיבורים בלתי נראים. כיום, פופולרי מאוד העיצוב המודרני של מעקות חוץ מזכוכית למרפסות בניינים ואתרים גבוהים. העיצוב כולל פלטות זכוכית שקופה עם התקנה סמויה. באופן הזה אפשר לצפות בנוף המקסים וללא הפרעה ויזואלית. עיצוב מהמם נוסף של מעקות מזכוכית ללא מסגרת הוא בבריכות שחייה, אך כאן מומלץ לוותר חלקית על האפקט השקוף והמהמם שיוצרת שקיפות הזכוכית לטובת סימון בטיחותי של המעקה.

התקנת מעקות זכוכית ללא מסגרת
מעקות זכוכית ללא מסגרת נראים לכאורה פשוטים יותר ממעקות ממוסגרים, אבל תכנון מעקה כזה אינו פשוט כלל. מעקות אלה מותקנים באופן שמסתיר את המחברים שמעגנים אותם לרצפה או לקיר, ועלותם יכולה להיות גבוהה יותר משל מעקות אחרים. מכיוון שיש לתכנן את ההתקנה באופן שבו המעקה ישמש למטרות הבטיחות שלשמן הותקן אין זה מומלץ להתקין מעקות זכוכית אלה באופן עצמאי אלא בעזרת התקנה מקצועית.

באיזה סוג מעקה זכוכית כדאי לבחור?
כאמור, בחירה במעקה זכוכית עם או ללא מסגרת היא עניין של טעם אישי כולל האופן שבו מעקה מזכוכית משתלב במרחב ובעיצוב של המקום – מעקה זכוכית למדרגות ללא מסגרת (All glass) יוצר תחושה של עומק תלת ממדי, וכמו כן, באמצעות עמודי מעקה או אביזרים לעיגונו אפשר ליצור אפקטים המדגישים או מסווים את מעקה הזכוכית. מסגרת מסיבית של מעקה מזכוכית מעניקה תחושה של ביטחון ויציבות ויכולה להשתלב בעיצוב החלל והמדרגות. עם זה, מכיוון שאופן ההתקנה של סוגי המעקות השונים אינו זהה, לפני בחירת מעקה הזכוכית המתאים לעיצוב חלל הפנים או החוץ, חשוב לבדוק את האפשרויות להתקנתו במקום.

תקן ישראלי למעקות זכוכית

התקן הישראלי למעקות זכוכית מורכב בעיקרו משילוב של 2 תקנים שפורסמו על ידי מכון התקנים הישראלי (מת"י):

 

  • התקן הראשון הוא ת"י 1099 חלק 1.1; תקן זה דן בשמשות המיועדות לזיגוג בבניינים, כגון חלונות, דלתות, מחיצות, גגות ,ותקרות מזוגגים, מחסומים ומעקים, חלונות ראווה וקירות מסך.
  • התקן השני הוא ת"י 1142. תקן זה דן בתוכן, בטיב ובאופן החיבור של מעקים ושל מסעדים המותקנים דרך קבע בבניינים ובשטחים שמחוץ להם, הנמצאים בגבולות הנכס.

בעת בחינת מתן רשיון אכלוס הידוע גם בכינויו טופס 4, נבחנים ברוב המקרים גם תנאי עמידת הנכס בהוראות אלו. יתרה מכך, קובע תקן המעקות הישראלי חובה לעמוד במס' פרמטרים:
> עובי מעקה הזכוכית לא יהיה קטן מ – 10 מ"מ.
> זכוכית המעקה צריכה להיות זכוכית בטיחות רבודה מסוג A.
> גובה מעקה הזכוכית יהיה 90 ס"מ לכל הפחות במהלך המדרגות ו – 105 ס"מ לכל הפחות במשטחי הביניים האופקיים (מפלס הקומה); במדרגות חיצוניות גובה המעקה יהיה לפחות 130 ס"מ, לא פחות.

חיפוי זכוכית

יתרונות חיפוי הזכוכית

התאמה גבוהה – אין חוקים כשמדובר בחיפוי זכוכית; ניתן להוסיף אותו בכל מקום בו תבחרו בבית, לכל רהיט או קיר – כל מטרה בה בתבחרו, הוא יתאים בצורה מושלמת כיוון שניתן לעצב את הזכוכית בהתאם למידות מדויקות וצרכים ספציפיים.
על פי רוב, אפשר לראות שילוב של חיפוי זכוכית בקירות וארונות המטבח, המחייבים את המתקין לחיתוך משטחי הזכוכית ברמות דיוק הגבוהות ביותר.

חוזק ועמידות הזכוכית – על פי התקן הישראלי למעקות זכוכית, הזכוכית בה יש להשתמש לצורך חיפוי המטבח הינה זכוכית בעובי 6 מ"מ אשר עברה תהליך חיסום ההופכת אותה לחזקה במיוחד ועמידה בפני חום גבוה.

קל לניקוי – חיפוי הזכוכית עשוי יחידות זכוכית שלמות (משטחים מדודים), לכן אין בהם חריצים המקשים על כל תהליך הניקוי והוא הופך להיות פשוט כמו ניקוי ויטרינת חלון פשוטה; ניתן לנקות את חיפויי הזכוכית בעזרת תכשירי ניקוי סטנדרטיים לזכוכית המצויים בכל בית.

יתרון עיצובי – הזכוכית משווה לקיר או הרהיט המחופה מראה נקי, מודרני ומתחכם. עבור חיפוי המטבח אפשר לבחור מגוון רחב של צבעים, הדפסות וטקסטורות, מה שיוצר את הייחודיות והשוני בין מטבח אחד למשנהו אשר בעיצוב משולב חיפוי זכוכית. ניתן להתאים בדיוק רב את גוון הזכוכית לצבע השיש והמראה המתקבל הינו מרשים במיוחד.


חיפוי קירות עם זכוכית

יש דבר אחד שהיינו רוצים להבהיר לפני שנמשיך: ניתן להזמין חיפוי קירות לכל מקום שתחפצו בו בבית, לא רק לקירות המטבח; חדר האמבטיה, חיפוי נישות דקורטיביות בקירות הסלון או כל אזור או משטח אחר שנראה לכם מתאים ויפה בעין לחפות בזכוכית. חיפוי הקירות מעניק להם נפח עיצובי ייחודי וגם כאן כמו בחיפוי קיר המטבח ניתן לבחור דוגמא ייחודית עבור הזכוכית כמו זכוכית שעברה צריבה, התזה בחול, מודפסת וכו'. ניתן לחפות את קירות המשרד, המעלית, או כל קיר אחר שתחפצו, בבית או במשרד.

מאז קרו החידושים הטכנולוגיים אי שם בתקופת שנות ה – 90 המאוחרות, הזכוכית זכתה לאהדה רבה והפכה לחומר גלם אדריכלי פופלרי מאוד. למרות שברעיון זה לא נשמע כמו שינוי משמעותי – חיפוי זכוכית לקירות, בפרט לקירות המטבח, משנה את מראה החלל כמעט לחלוטין; השימוש בזכוכית כחיפוי קירות מתאפשר גם בין כותלי הבית וגם מחוצה להם.

הדימיון שלכם הוא הגבול – אנחנו בחברת "דקור גלאס – עבודות זכוכית" מציעים לכם מגוון פתרונות חיפוי זכוכית ססגוניים ומרהיבים שיתאימו בדיוק לסטנדרטים, הדרישות שלכם והקו העיצובי בביתכם. חיפוי הזכוכית הפך לנפוץ ביותר לשימוש במטבחים ובחדרי רחצה, אולם ניתן להשתמש בו ולעצב באמצעותו כמעט כל דבר החל מקירות מסדרונות, חיפוי רצפות או תקרות, דרך חזיתות של דלפקים, לוגואים ושלטי חברות ראשיים, חיפוי דוכני ממכר ועוד.

 

תקן ישראלי לחיפוי זכוכית

עובי הזכוכית הנדרש כאשר מחפים רהיט או קיר הוא 6 מ"מ, מה שמאזן בין חוזק ועמידות הזכוכית לבין שמירה על משקל אידיאלי עבור חיפויים, שקיפות מרבית ודיוק בגווני הצבע. במקרים ספציפיים אפשר להתשמש בזכוכית בעובי 8 מ"מ איך לא יותר מזה, שימוש בזכוכית עבה או דקה יותר אינו מומלץ כלל. כל הזכוכיות המשמשות לחיפוי עוברות תהליך חיסום מה שהופך אותן לחזקות פי 4 – 5 מזכוכית רגילה, כך שבעצם זכוכית 6 מ"מ חזקה בדיוק כמו זכוכית שעובייה 30 מ"מ.

תהליך החיסום הופך את הזכוכית לעמידה מאוד גם בתנאי חום ולכן היא מתאימה במיוחד לחיפוי המטבח בכלל ובקרבת הכיריים בפרט. אי אפשר לקדוח בזכוכית שעברה תהליך חיסום, לכן תכננו מראש שקעי חשמל וקידוחים נוספים הנדרשים טרם הנחת חיפוי הזכוכית. חורים אלו נקדחים טרם הליך החיסום ואינם ניתנים לשינוי כיוון שהזכוכית מקובעת באמצעות דבק ניטראלי עמיד לתנאי לחות ועובש. תהליך ייבוש הדבק הינו מהיר וחוזקתו גבוהה, לא נדרשות יותר מ – 3 שעות לייבוש מלא שלו והליך ההדבקה אינו מלכלך ומתבצע במהירות.

אחרי שהבנתם מהו חיפוי זכוכית, במה הוא כרוך ומה הם יתרונותיו – הגיע העת לבחור בחיפוי המתאים לכם; ניתן לבחור בחיפוי זכוכית למטבח בגוון אחיד הנצבע בצבע מיוחד המותאם למשטחי זכוכית; את הזכוכית צובעים בחלקה הפנימי ואוטמים אותה באמצעות שכבת הגנה נוספת המבטיחה את עמידותו של הצבע. אפשרות עיצוב נוספת הינה זכוכית מודפסת; ישנן מספר טכנולוגיות להדפסה על גבי משטח הזכוכית: הדפסה דיגיטלית ישירות עליו או הדפסה על גבי מדבקה פלסטית הנצמדת אל הזכוכית בהתאמה מושלמת. השיטה הראשונה היא המומלצת מבין השתיים.

דלתות זכוכית

במלאכת עיצוב הבית יש לתת הרבה משקל למחשבה על החללים הקיימים בתוכו ועל הקו העיצובי המנחה שמאחד את עיצוב כלל החללים בבית. כחלק בלתי נפרד מעיצוב בית בשנות האלפיים – זכוכית משתלבת נפלא בכל בחירה דקורטיבית שתעשו כגון דלתות זכוכית לחדרים, בחדרי האמבטיה, בארונות וכו’. כיום ניתן להתקין דלתות מזכוכית במגוון אפשרויות ועיצובים ולהתאים אותן לכל סגנון.

> היכן מתקינים דלתות זכוכית?
כאמור, דלת זכוכית יכולה להיות מותקנת לכל מטרה ולכל שימוש בבית או במשרד: דלתות כניסה לחדרי השינה, דלתות לארונות בחדרי השינה או במטבח, דלתות בחדרי האמבטיה ובמקלחונים, דלתות בחדרי ישיבות במשרד, דלתות במשרדי קבלה ועוד. כמעט בכל מקום שבו קיימת דלת רגילה, ניתן להתקין גם דלת זכוכית.

> האם דלת זכוכית בטוחה?
דלתות זכוכית עשויות לרוב מזכוכית עבה מחוסמת, שהיא למעשה זכוכית עבה וחזקה פי ארבעה מזכוכית רגילה, כך שהיא מאפשרת הגנה רבה יותר על הדלת מפני שבירה. במקרה שהדלת בכל זאת באופן נדיר מתנפצת, היא נשברת לרסיסים קטנטנים שאינם פוצעים ולכן אינם מהווים סכנה. חשוב לזכור שבחירת הזכוכית תלויה גם במטרת הדלת (קיים הבדל בין דלת כניסה לחדר לבין דלת עליונה בארון מטבח למשל).

> יתרונותיה של דלת מזכוכית
יתרונותיה של דלת זכוכית טמונים בעיקר במראה שלה, ברושם שהיא משאירה, ובשלל העיצובים הבלתי נגמרים שניתן לעשות איתה: זכוכית שקופה או אטומה, זכוכית חלבית או רגילה, עם הדפס או עם הזרקת חול, עם ציורים, זכוכית בצבעים ועוד ועוד אפשרויות. במקרים מסוימים ניתן אפילו לעצב בעצמכם את הזכוכית בה אתם מעוניינים. כמו כן, יתרון נוסף לדלת זכוכית הוא קלות הניקוי של הדלת ופשטות ההתקנה.

התאמת הדלת לצרכים ולרצונות שלכם – בחירת הדלת הנכונה

אחרי שהחלטתם להתקין דלתות זכוכית, אתם צריכים לחשוב עבור מה הן מיועדות, וזה ייקל עליכם גם בבחירת סוג הדלת וגם בבחירת העיצוב המתאים. דלת לחדר האמבטיה למשל צריכה להיות אטומה ולא שקופה. לארון או לדלת יציאה למרפסת עדיף להתקין דלת הזזה. כשמדובר בדלת עבור ארונות מטבח ניתן להתקין דלת עם הדפס מיוחד והיא יכולה להיות דלת נפתחת מלמעלה.

> איכות של דלתות מזכוכית
זכוכית היא חומר גלם המשמש חברות ומעצבים רבים בעת עיצוב רהיטים ואלמנטים שונים לבית או למשרד, והיא משמשת, כאמור, גם ליצירת דלתות מסוגים שונים. אבל כמו בכל חומר, גם לזכוכית דרגות שונות של איכות ועמידות. כאשר מחפשים דלתות מזכוכית חשוב לוודא שמדובר בחומרים איכותיים, עמידים ובעלי סטנדרטים גבוהים.

> התקנת דלתות זכוכית
כדי להתקין דלת זכוכית יש צורך בידע מקצועי, כלים מתאימים וניסיון בעבודה עם דלתות זכוכית. לכן, חשוב לפנות לאיש מקצוע איכותי בתחום. בדקור גלאס תמצאו מוצרים איכותיים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה שישמחו לעצב בשבילכם את המשרד או הבית מחדש; בדיוק מחפשים? שוקלים לשפץ את הבית? המשרד זקוק לרענון?
פנו אלינו עוד היום ותקבלו הצעץ מחיר אטרקטיבית במיוחד!

התקשרו עכשיו