קירות מסך

קיר זכוכית לטלוויזיה
מה אתם אומרים על קיר זכוכית לטלוויזיה?
מרץ 9, 2017
מדריך לעיצוב מטבח קטן עם זכוכית
מדריך לעיצוב מטבח קטן עם זכוכית
מרץ 9, 2017
קירות מסך

 כשמתכננים מבנה ורוצים שהוא יהיה מרשים ומעוצב, צריך לחשוב היטב גם על אלמנטים שבהם משתמשים לעיצוב המבנה, כבר בעת התכנון. ניתן כיום לראות יותר ויותר מבנים המצופים קירות מסך מסוגים שונים, המקנים למבנה סגנון יוקרתי ומתקדם. אבל מעבר לאלמנט העיצובי, קיימים יתרונות נוספים בשימוש בקירות מסך | קיר ספיידרים (קיר עכביש).

 

מהו בעצם קיר מסך?

קיר מסך או קיר מזכוכית, הינו קיר מעטפת חיצוני למבנה, סוג של חיפוי. קירות מסך עשויים מקונסטרוקציה של אלומיניום וזכוכית ויש בהם לא מעט יתרונות, עיצוביים בעיקר. למעשה, קירות מסך זכוכית הם מערכת שלמה של שילוב זכוכית ואלומיניום באמצעותה ניתן להפוך חזית, או אפילו, כאמור לעיל, מעטפת שלמה של בניינים – לשקופה. קירות מסך, או קירות ספיידרים, מורכבים מבסיס של רשת פרופילים מאלומיניום (שתי וערב – פרופילים אנכים ואורכיים), עליה משבצים את לוחות הזכוכית. חשוב לציין כי בקירות מסך אין בעיה לשלב דלתות, חלונות ואלמנטים או אפשרויות שונות של הצללה. קיר ספיידר (קיר זכוכית עכביש) מורכב מאביזרי נירוסטה, קונסטרוקצית פלדה וקיר זכוכית.

שימושים של קיר זכוכית

כיום קירות מסך, או קירות זכוכית, מהווים פתרון פונקציונאלי ואפקטיבי חדשני ומתקדים לעיצוב מבנים ציבוריים או פרטיים, כשהם שומרים על תנאי אוורור, מיזוג ותאורה, באמצעות שימוש מירבי במשאבי הטבע ועל ידי בנייה ירוקה. ברוב המקרים, האדריכל או הקבלן משתמש בחיפוי של קיר מזכוכית כדי להעניק למבנה מראה עיצובי ויוקרתי, או חדשני ומתקדם, וגם לנצל את האפשרויות הירוקות שטמונות בו. ניתן לראות קירות זכוכית על מבנים ציבוריים, משרדים פרטיים, מרכזים מסחריים, וגם בבנייה פרטית ועל בנייני מגורים. 

סוגים שונים של קירות מסך

השוק היום בתחום קירות זכוכית רחב ומגוון, ומאפשר סוגים שונים, עיצובים שונים ואפשרויות התקנה שונות של קירות מסך. ניתן לעצב למשל קיר מסך הנראה כמו חלונות חלונות – כאשר אריחי הזכוכית נראים 'כלואים' בתוך מסגרות עבות, או קיר זכוכית שנראה כאילו כולו קיר אחד שלם. אין הגבלה בדרך כלל לצורת המבנה – גם מבנים בעלי צורה לא סטנדרטית יכולים לזכות בקירות מסך. כמו כן, לעיתים ניתן להתקין קיר מסך, בדיעבד (ולא בשלב הבנייה), על מבנה קיים. בכל מקרה, חשוב לברר לפני ההזמנה אם אכן ניתן להתקין קיר זכוכית על גבי הבניין או המבנה, בין אם מדובר במבנה בבנייה ובין אם מדובר במבנה קיים. לפעמים קיימות הגבלות שונות בעניין.

הולכים על בטוח

בניית קיר מסך מזכוכית הינו תהליך מורכב הדורש מקצועיות, איכות ואמינות. חומרי הגלם צריכים להיות איכותיים וגם הבניה וההתקנה עצמה. התקנת קיר מסך צריכה לעמוד בתקני הבנייה הרלוונטיים על מנת לאפשר בטיחות גם למתקינים וגם לאנשים שאמורים לשהות במבנה בסיום הבנייה. לכן, חשוב לבחור את הטובים ביותר לביצוע עבודות מהסוג הזה. דקור גלאס מציעה שירותי זיגוג והתקנת קירות מסך  וקירות ספיידרים עבור מבנים שונים, בהתאם לתקן הבנייה ולנהלי הבטיחות. 

התקשרו עכשיו